انتقاد کیهان از تجلیل از فردین توسط بهروز افخمی

محمدعلی فردینکیهان نوشت :شاید برای اولین بار پس از انقلاب، در یک برنامه تلویزیونی غیر زنده در صداوسیما، از «محمدعلی فردین» به نیکی یاد شد.

بهروز افخمی، تهیه کننده و مجری برنامه هفت، در بخشی از برنامه هفت این هفته جمعه هفت آذر ماه، مدعی شد که برخلاف برخی شایعات، نه تنها از فردین انتقاد نکرده که علاقه خاصی به او دارد.
افخمی توضیح داد که سال ها پیش در زمان حیات فردین، از او دعوت کرده بود تا در فیلم جهان پهلوان تختی، نقش کوتاهی به عهده بگیرد. پیشنهاد افخمی به فردین بازی در نقش خود محمدعلی فردین به عنوان کشتی گیر همدوره تختی بوده. افخمی گفت فردین بعد از خواندن سناریو، به شدت آن را پسندیده اما گفته دوست دارد، نقش اصلی فیلم را بازی کند، نقشی که «فریبرز عرب نیا» آن را بازی کرد.  در پایان این گفت‌و‌گو افخمی و سوهانی مدیر میز خبر برنامه هفت برای محمد علی فردین طلب مغفرت کردند.
این در حالی است که گفته می شود مسئولان پخش شبکه سه طی نامه ای به مدیران ارشد خود در قبال برنامه هفت این هفته که از قبل ضبط شده بود سلب مسئولیت کرده بودند!
کیهان: برنامه هفت در دوره جدید خود مدعی شده بود که آمده سینمای ایران را نجات دهد. ظاهرا در نظر گردانندگان هفت، یکی از راهکارهای نجات سینما، تجلیل از عناصر فیلمفارسی است.
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 6142 و در روز یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴:۱۲
2024 copyright.