انتقاد یک نماینده مجلس از برخورد گزینشی با تبلیغ محصولات ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس، جلوگیری از اکران فیلم‌های سینمایی تبلیغ‌شده در شبکه‌های ماهواره‌ای را در حالی که دیگر محصولات نیز در این شبکه‌ها تبلیغ می‌شوند و برخوردی با صاحبان آنها صورت نمی‌گیرد، مصداق تبعیض دانست.

به گزارش سنما سینما ،سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ماده ۱۰ قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره که در سال ۱۳۷۳ از سوی نمایندگان تصویب شده، نشر آگهی‌های تبلیغاتی از طرق مختلف توسط مطبوعات، صدا و سیما یا تبلیغات شهری که متضمن جواز استفاده از برنامه‌های ماهواره است، ممنوع می‌داند، گفت: بنابراین قانون چندی پیش به دلیل تبلیغ برخی فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای، از اکران آنها جلوگیری شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلوگیری از اکران فیلم‌های سینمایی و محصولات فرهنگی تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره ای در حالی انجام شد که امروزه بسیاری از محصولات تولید داخلی در عرصه مواد غذایی، لوازم خانگی و غیره نیز در این شبکه ها تبلیغ می شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه بنابر قانون باید با هرنوع تبلیغاتی برخورد شود و در این خصوص نباید تبعیض قائل شد و گزینشی عمل کرد، اظهار کرد: هرگونه تبعیض قائل شدن موجب ایجاد حس نامطلوب در بین جامعه و هنرمندان خواهد شد لذا مسئولان قوه قضائیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره به عنوان متولیان اصلی این حوزه باید قانون را به طور کامل و برای همه اجرایی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه شاید عدم برخورد با محصولات تبلیغ شده در حوزه اقتصادی در شبکه های ماهواره ای به دلیل در اولویت نبودن برخورد با آنها است و مسئولان توجه به مسائل فرهنگی را در اولویت کاری‌شان قرار داده اند، اظهار کرد: رعایت عدالت امری اجتناب ناپذیر است و باید نسبت به این مهم توجه کافی داشت.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان باید دقت نظر بیشتری در اجرای قانون داشته باشند تا حساسیت خاصی در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد نشود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 36199 و در روز سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰:۰۲
2024 copyright.