انیمیشن‌ها به گیشه جان تازه‌ای بخشیدند/ نگاهی به فروش فیلم‌ها در سینمای آمریکا

گیشه سینمای آمریکا با ورود چند اثر تازه از جمله انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می‌کند» و «کرید ۲» جان گرفت.

به گزارش سینماسینما، انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می‌کند» از کمپانی دیزنی پرفروش‌ترین اثر گیشه آمریکای شمالی در هفته گذشته بود. این فیلم هفته گذشته با فروش ۸۴ میلیون دلاری در افتتاحیه خیرکننده ظاهر شد. در تاریخ سینِما فقط انیمیشن «منجمد / فروزن» در افتتاحیه بهتر عمل کرده است.

دنباله‌های پولساز

به این ترتیب بار دیگر ادامه یک فیلم سینمایی در گیشه موفق عمل کرد تا سنت ساخت فیلم‌های ادامه‌دار در هالیوود همچنان جریان پیدا کند. این فیلم دنباله «رالف خراب‌کار» است که سال ۲۰۱۲ روی پرده سینِما رفت.

در انیمیشن جدید دیزنی به کارگردانی ریچ مور و فیل جانسون، جان سی‌.رایلی، سارا سیلورمن و گال گدت صداپیشگی نقش‌های اصلی را به عهده دارند.

این فیلم علاوه بر آمریکا در ۱۸ کشور دیگر از جمله چین، مکزیک و روسیه هم روی پرده رفت و در آن کشورها نیز ۴۱ میلیون دلار دیگر فروش داشت. به این ترتیب «رالف اینترنت را خراب می‌کند» در نخستین هفته اکران ۱۲۶ میلیون دلاری شد.

دیگر اثر پرفروش هفته گذشته هم یک دنباله سینمایی بود. «کرید ۲» با بازی سیلوستر استالون و مایکل بی‌جوردن در پنج روز نخست اکران بیش از ۵۵ میلیون دلار فروش داشت و عنوان دومین فیلم پرفروش هفته را از آن خود کرد.

«کرید ۲» نسبت به قسمت اول فیلم که سال ۲۰۱۵ روی پرده رفت و در پنج روز اکران ۴۲ میلیون دلار فروخت، فروش بیشتری داشت.

در این فیلم جدید به کارگردانی استیون کیپل‌جونیور نقش زن مقابل مایکل بی.جوردن را تسا تامسون بازی می‌کند. این فیلم با بودجه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و در آغاز اکران توانست امتیاز بالایی از تماشاگران بگیرد.

ادامه فروش خوب «جانوران شگفت‌انگیز»

در حضور آثار جدید فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندلوالد» از رتبه نخست به رتبه چهارم سقوط کرد. این فیلم در دومین فیلم هفته اکران ۴۳ میلیون فروش داشت و به این ترتیب فروش خود را در ۱۰ روز نخست اکران در آمریکای شمالی به ۱۱۷ میلیون دلار رساند.

«جانوران شگفت‌انگیز» هر چند در آمریکای شمالی گیشه را به رقبا واگذار کرد اما در گیشه جهانی یکه‌تاز بود و به فروش ۸۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد. فروش جهانی این فیلم تا کنون به ۴۳۹ میلیون دلار رسید.

شکست‌خوردگان گیشه

از مهم‌ترین شکست‌خوردگان گیشه می‌توان به فیلم پرهزینه «رابین هود» از کمپانی لاینزگیت اشاره کرد که علیرغم اکران گسترده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش داشت که با توجه به بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری فیلم یک شکست تمام‌عیار است.

این فیلم که در آغاز قرار بود ماه مارس اکران شود، پیش از اکران عمومی بسیار از نظرات منفی منتقدان سینمایی آسیب دید.

«کتاب سبز» هم از فیلم‌های کم اقبال گیشه بود هر چند که از امیدواران فصل جوایز سینمایی است. این فیلم مدعی اسکار به کارگردانی پیتر فارلی از اکران پنج روزه در بیش از هزار سالن سینمایی چیزی نزدیک به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است. البته نگاه تهیه‌کنندگان این اثر سینمایی به فروش بلند مدت آن طی فصل جوایز سینمایی و افزایش فروش پس از بردن چند جایزه است.

نام فیلمفروش ۳ روز آخرهفته (میلیون دلار)مجموع فروش (میلیون دلار)بودجه

(میلیون دلار)

رالف اینترنت را خراب می‌کند

Ralph Breaks the Internet

۵۵.۶۸۴.۴
کرید

Creed II

۳۵.۲۵۵.۸۵۰
گرینچ

The Grinch (2018)

۳۰.۲۱۸۰.۴۷۵
جانوران شگفت‌انگیز

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

۲۹.۶۱۱۷.۱۲۰۰
حماسه کولی

Bohemian Rhapsody

۱۳.۸۱۵۲۵۲
خانواده فوری

Instant Family

۱۲.۵۳۵.۷۴۸
رابین هود

Robin Hood (2018)

۹.۱۱۴.۲
بیوه‌ها

Widows

۷.۹۲۵.۵۴۲
کتاب‌ سبز

Green Book

۵.۴۷.۸

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 100544 و در روز دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۱:۲۹
2024 copyright.