اهدای جایزه پالم اسپرینگز به تام مک کارتی

جایزه پلم اسپرینگز به تام مک کارتیتام مک کارتی کارگردان به عنوان دریافت کننده جایزه جشنواره فیلم پالم اسپرینگز انتخاب شد.

تام مک کارتی برای ساخت فیلم «در کانون توجه» یا The Spotlight)) که با اقبال زیاد منتقدان روبه رو شد به عنوان دریافت‌کننده جایزه سونی بونو این جشنواره برای بهترین کارگردان سال انتخاب شد.

مک کارتی این جایزه را دوم ژانویه و در بیست و هفتمین دوره جشنواره سالانه بین‌المللی پالم‌اسپرینگز دریافت می‌کند.

هرولد متسنر رییس این جشنواره مک کارتی را یک قصه‌گوی خاص خواند و این فیلم او را فیلمی به یادماندنی توصیف کرد که کششی سینمایی بین دو نهاد ایجاد کرده و تحقیقات بوستون گلوب و کلیسای کاتولیک را به هم نزدیک کرده است.

دنی بویل، کوئنتین تارانتینو، ریچارد لینک لیتر و میشل هازاناویس دیگر برندگان این جایزه بوده‌اند.

تام مک کارتی در این فیلم به گزارش‌های خبری بوستون گلوب درباره رسوایی جنسی کلیسای کاتولیک پرداخته است. بوستون گلوب برای این گزارش های تحقیقاتی برنده جایزه پولیتزر شد.

با تحقیقات یک ساله تیم تحقیقی بوستون گلوب که با قربانیان مصاحبه کرد و هزاران صفحه مدرک را مطالعه کرد از رسوایی کلیسای کاتولیک که چند دهه بود کارهایش را پنهان کرده بود پرده‌برداری شد. در نتیجه این گزارش‌ها کاردینال برنارد لاو که سال‌ها اعمال کشیشان این کلیسا را پنهان کرده بود، از مقامش استعفا کرد و تیم روزنامه نگاران بوستون گلوب برای تلاش‌هایشان در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه پولیتزر شدند.

مک کارتی این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از جاش سینگر کارگردانی کرد.جشنواره پالم اسپرینگز از اول تا یازدهم ژانویه در آمریکا برگزار می‌شود.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 5999 و در روز چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶:۲۳
2024 copyright.