اهدای جایزه چاپلین به هلن میرن در حضور رابرت دنیرو

انجمن فیلم مرکز لینکلن با گرامیداشت بازیگر برنده اسکار در چهل و پنجمین دوره سالانه خود، جایزه چاپلین را به هلن میرن اهدا و از وی تجلیل کرد.

به گزارش سینماسینما، هلن میرن با دریافت جایزه چاپلین از همه همکارانش در طول سال‌ها فعالیت هنری تشکر کرد.

وی که روی صحنه حاضر شده بود، شاهد نمایش فیلم کوتاهی از صحنه‌های مختلف فیلم‌هایش و نقل قول‌های همکاران، بازیگران، دوستان و خانواده‌اش بود که به وی تبریک می‌گفتند.

تیلور هکفورد کارگردان و همسر میرن از او به عنوان یک هنرمند یاد کرد و گفت وی اکنون فعال‌تر از همیشه مشغول کار است و هر نقش کوچک را به چیزی خاطره‌انگیز بدل می‌کند. وی افزود ایفای نقش ملکه الیزابت اول در «الیزابت» یکی از به یادماندنی ترین نقش‌های همسرش است.

وین دیزل یکی از چهره‌هایی بود که در این مراسم روی صحنه رفت تا از این بازیگر تجلیل کند و گفت میرن باعث شد او به چیزهای بیشتری فکر کند و خدا را شکر می‌کند که این فرصت نصیبش شد تا با میرن لحظاتی جادویی در فیلم «سریع و خشمگین» بسازد.

رابرت دنیرو نیز روی صحنه رفت و با شوخی درباره میراث بریتانیایی میرن و این که اصلا باید او را تجلیل کرد یا نه صحبت کرد و گفت: اگر دیوار ساخته شده بود می‌شد همه مان اینجا باشیم و از هلن تجلیل کنیم؟

بازیگر نامدار در ادامه باز هم گریزی به کاخ سفید زد و با اشاره به شام با مطبوعاتی‌ها در کاخ سفید گفت مجری برنامه در شوخی‌هایش خیلی از چیزهای واقعی را یادآوری کرد. وی افزود: وقتی ما دچار دردسر می‌شویم که اجازه می‌دهیم قلدرها و دروغ‌گوها همه چیز را دیکته کنند. شرم بر آنها. بلند شوید، رکاب بکشید و راه بیفتید.

در این مراسم جرمی آیرونز که با هلن میرن در فیلم «الیزابت» هم‌بازی بود جایزه چاپلین را به وی اهدا کرد.

در ادامه برنامه هلن میرن از روزهای اولیه بازیگری‌اش یاد کرد؛ از بازی در نقش مریم مقدس در ۶ سالگی تا حضور در گروه کر مدرسه. از شیفته شکسپیر شدن تا دل باختن به سینما.

بازیگر سرشناس بریتانیا از همه همکارانش و اعضای پشت صحنه نمایش‌ها و همه پروژه‌هایی که در آنها حضور داشته تشکر کرد.

وی از سینما به عنوان رسانه‌ای پرقدرت برای بیان داستان یاد کرد و گفت اگر تئاتر به معنی خلق مجسمه‌ای در یخ باشد، بازی در فیلم چیزی دایمی و همیشگی است که می‌توان چند دهه به تماشایش نشست. فیلم سفر ما را در طول تمدن نشان می‌دهد و تمدنی را که در طول تاریخ ساخته شده ثبت می‌کند.

هلن میرن اظهار کرد: برای همین من امروز در برابر شما ایستاده‌ام تا بگویم به داستان‌سرایی شما افتخار می‌کنم.

رابرت ردفورد، راب راینر و باربارا استرایسند از برندگان این جایزه در سال‌های اخیر بوده‌اند.

جشن جایزه چاپلین از سال ۱۹۷۲ هر سال از سوی انجمن فیلم آمریکا برگزار می شود. این جایزه پس از آن که چارلی چاپلین پذیرفت تا برای دریافت این جایزه از تبعید به آمریکا بازگردد و جایزه‌اش را دریافت کند، به نام او خوانده شد و پس از آن هر سال به نام او اهدا شد.

آلفرد هیچکاک، بیلی وایلدر، لارنس اولیویه، فدریکو فلینی، الیزابت تیلور، بت دیویس، جیمز استوارت، رابرت آلتمن، مارتین اسکورسیزی، دایان کیتون، مریل استریپ، تام هنکس، مایکل داگلاس، سیدنی پواتیه، کاترین دونو از جمله چهره‌های برجسته‌ای هستند که این جایزه پیشتر به آنها اهدا شده است.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 85842 و در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۶:۱۹
2024 copyright.