اولین نمایش جهانی «بی سرزمین» در جشنواره سینه کوئست آمریکا 

فیلم سینمایی «بی سرزمین» سومین ساخته بلند تورج اصلانی در اولین نمایش جهانی خود در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌کوئست» آمریکا و مورد تأیید آکادمی اسکار روی پرده می‌رود.   

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «بی سرزمین» (بینیشتمان) Landless به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی تورج اصلانی، تولید کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAAD Movie و محصول مشترک «ره‌ز هه‌لکه‌وت ره‌شید» Raz Halkawt Rashid از اقلیم کردستان عراق؛ در نخستین اکران جهانی خود، در بخش «چشم انداز سینمای جهان» در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌کوئست» Cinequest آمریکا از معتبرترین جشنواره‌های فیلم‌های مستقل دنیا و مورد تأیید آکادمی اسکار به نمایش در می‌آید.   

پخش بین‌المللی این اثر سینمایی، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.

جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌کوئست» فستیوال «فیلم و خلاقیت» که یکی از مهمترین جشنواره‌های مستقل دنیا، با تمرکز بر نوآوری‌های خلاقانه تکنولوژیکی برای زندگی بهتر مردم جهان و یکی از برجسته‌ترین جشنواره‌های کشف فیلم‌های خلاقانه به شمار می‌رود؛ در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ به صورت آنلاین برگزار شد و در این زمینه، در میان جشنواره‌های دنیا و در فضای رسانه‌های دیجیتال پیشتاز است.

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه کوئست» با مدیریت «هالفدان هووسی» Halfdan Hussey و ریاست «کاتلین پاول» Kathleen Powell و با شعار «آفرینش نوآوری و توانمندسازی» به صورت آنلاین و برخط از روزهای ۱۳ تا ۲۳ آبان (۴ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱) در «سیلیکون ولی» Silicon Valley در شهر سن خوزه در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا برگزار می‌شود و هر ساله بیش از ۱۰۰ فیلم، اولین نمایش جهانی و آمریکایی خود را تجربه می‌کنند و برای علاقمندان به سینما به نمایش درمی‌آیند. 

خوانندگان روزنامه «یواس‌ای تودی» USA Today جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه کوئست» را بهترین جشنواره فیلم آمریکا انتخاب کرده‌اند.

در فیلم سینمایی «بی سرزمین» سومین ساخته بلند تورج اصلانی ترکیبی از بازیگران سرشناس کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و اقلیم کردستان در آن، به چهار زبان کُردی، ترکی، عربی و فارسی به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 163597 و در روز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۲:۳۵
2024 copyright.