اکران خصوصی یک مستند با حضور سیاسیون و سینماگران

چهل و پنجمین اکران مردمی مستند سینمایی «بزم رزم» با حضور چهره‌های فعال فرهنگی و دانشگاهی در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، چهل و پنجمین اکران مردمی مستند سینمایی «بزم رزم» شامگاه چهارشنبه ۳ آبان ماه ساعت ۲۰:۳۰ با حضور چهره های فعال فرهنگی و دانشگاهی در موزه سینما برگزار شد.

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، سیدحسین شاهمرادی، دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی، غلامرضا فدائی استاد دانشگاه تهران در علم اطلاعات و دانش شناسی، سیدعلی کاشفی خوانساری نویسنده و پژوهشگر، محمد مهاجری، سردبیر اسبق روزنامه کیهان و عضو شورای سردبیری خبرگزاری خبرآنلاین، مرتضی بهشتی حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه، مرتضی توکلی روزنامه نگار، فعال فرهنگی و مدیر اسبق فرهنگسرای ارسباران، حامد شفیق مدیرعامل موسسه کتابشهر ایران، حجت الله نصرتی کارشناس عالی فرهنگی و مدیر اسبق فرهنگسرای ابن سینا، بیوک ملکی شاعر، نویسنده و مدیر دفتر شعر جوان در انجمن شاعران، حمیدرضا عاطفی مدیر اجرایی خانه موسیقی، حورا صدر مدیر عامل موسسه پژوهشی امام موسی صدر، فرهاد تهرانی از چهره های هنرهای سنتی و پژوهش هنر، ترانه یلدا کارشناس ارشد معماری و شهرسازی، محمدمهدی بیگلری مدیرعامل موسسه چاپ و نشر عروج و آریا عظیمی نژاد آهنگساز ، مریم صدر، روزنامه نگار و دیگر چهره های فرهنگی از جمله میهمانانی بودند که به تماشای مستند «بزم رزم» نشستند.

همچنین در میان میهمانانی که برای تماشای این مستند سینمایی به موزه سینما آمده بودند می توان به حضور چهره هایی چون ساعد باقری شاعر و مهدی فیروزان مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهرکتاب اشاره کرد که برای دومین بار به سینما آمده بودند و به تماشای فیلم نشستند.

«ساعد باقری»، شاعر پیشکسوت بعد از دیدن دوباره فیلم در صحبت هایی کوتاه گفت: در طول یک هفته برای دومین‌بار است که به دیدن مستند «بزم رزم» آمده‌ام و معتقدم هر اندازه این مستند سینمایی را ببینیم، کم است. این فیلم با آغازی تکان دهنده به ما یادآوری می‌کند که مجموع عملکردها در حوزه‌های مختلف است که تاریخ را رقم می‌زند و ای کاش با آگاهی به رفتار و تصمیم‌گیری‌های درست، تاریخ ارزشمندِ سرزمین‌مان را رقم بزنیم. این فیلم اثری شریف است.

مستند سینمایی «بزم رزم» به کارگردانی سید وحید حسینی درباره سرگذشت موسیقی ایران در دهه ۶۰ و اتفاقاتی است که برای هنر موسیقی در بعد از انقلاب رخ داده است. این مستند روایت اهالی موسیقی از آن دوران است.

حسین علیزاده، بیژن کامکار، مجید درخشانی، حمید شاهنگیان، حسن ریاحی، علی اکبرشکارچی، محمد گلریز، همایون رحیمیان، کامبیز روشن‌روان، حسام‌الدین سراج، فیروز برنجان و مهدی کلهر از جمله هنرمندان و مسئولان وقت در عرصه مدیریت بر هنر موسیقی هستند که در این مستند حضور دارند و درباره هنر موسیقی و چگونگی حفظ و اشاعه این هنر در شرایط روزهای پس از انقلاب و جنگ صحبت کرده‌اند.

مستند سینمایی «بزم رزم» در تاریخ ۶ آبان ماه ساعت ۱۶ در خانه هنرمندان روی پرده می رود و دو روز بعد در تاریخ ۸ آبان ماه نیز در دو سانس ۱۵ و ۱۹ در سالن سینما فردوس موزه سینما روی پرده می رود.همچنین یک اکران  در تاریخ ۴ آبان ساعت ۱۵ در استان اصفهان برگزار می شود.

مستند سینمایی «بزم رزم» به کارگردانی سید وحید حسینی در گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان در حال اکران است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 70589 و در روز پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۵:۵۳
2024 copyright.