اکران سه فیلم تازه از ۷ اردیبهشت/ آیا تنور اکران گرم می‌شود؟

سه فیلم جدید به زودی در سینماها اکران می‌شوند و در شرایطی که چند بازیگر پس از مدت‌ها دوباره روی پرده دیده خواهند شد، سینمادارها امیدوارند که چهره‌هایی مثل رضا عطاران گیشه سال ۱۴۰۱ را جانی تازه بدهند.

به گزارش سینماسینما، با نزدیک شدن به عید فطر شورای راهبردی اکران با حذف فیلم‌هایی که به کف فروش رسید بودند، فیلم‌های جدیدی را برای نمایش در سینماها معرفی کرد و به این ترتیب دو فیلم «انفرادی» ساخته مسعود اطیابی که از تیر تا اسفند سال گذشته فیلم پرفروش «دینامیت» را روی پرده داشت و «لامینور» داریوش مهرجویی از چهارشنبه این هفته روانه اکران می‌شوند. همچنین با اضافه شدن یک سرگروه در شهر شیراز به جمع سرگروه‌های هفت گانه، فیلم «مغز استخوان» حمیدرضا قربانی هم از هفتم اردیبهشت اکران می‌شود.

با نمایش این سه فیلم بازیگرانی که مدتی بود فیلمی روی پرده نداشتند از جمله رضا عطاران، پریناز ایزدیار، مهدی هاشمی، علی نصیریان و فریماه فرجامی ، بیتا فرهی به سینماها برمی‌گردند.

حضور برخی از این بازیگرها در فیلم‌های تازه همزمان با پایان ماه رمضان، نوید گیشه پرفروش‌تری را نسبت به فرودین کم فروغ سال ۱۴۰۱ سینماها می‌دهد.

یکی از فیلم‌هایی که احتمالا با استقبال خوبی در این نوبت از اکران روبرو خواهد شد، کمدی «انفرادی» است که دو سال قبل ساخته شده و مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه بازیگران آن هستند.

عطاران که تا چند سال قبل پول‌سازترین بازیگر سینما بود و فیلم‌هایش در گیشه به فروش بالایی می‌رسیدند آخرین بار سال ۱۳۹۷ فیلم «زیر نظر» را در سینماها داشت و پس از آن با شیوع کرونا فیلم‌های دیگرش در نوبت اکران قرار گرفتند. او در حال حاضر فیلم «روشن» ساخته روح‌الله حجازی و کمدی «شیشلیک» را اکران نشده دارد؛ دو فیلمی که هر دو در جشنواره فجر سال ۱۳۹۹ رونمایی شدند و «روشن» برای عطاران سیمرغ بلورین بهترین نقش اول را به ارمغان آورد.

مهدی هاشمی هم که سال ۹۷ «تگزاس ۲» را به کارگردانی مسعود اطیابی روی پرده داشت، فعلا چهار فیلم اکران نشده‌ی «زعفرانیه ۱۴ تیر» به کارگردانی علی هاشمی، «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی، «یقه سفیدها» ساخته شهرام مسلخی و «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی را در نوبت اکران دارد.

احمد مهرانفر هم از دیگر بازیگران این فیلم است که به نظر ترکیب متفاوتی را با عطاران و هاشمی ساخته‌اند. او تا همین یک ماه پیش فیلم «دینامیت» را از سازنده «انفرادی» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ۱۴۰۰ روی پرده داشت.

دیگر فیلم تازه سینماها «لامینور» پرحاشیه داریوش مهرجویی است که اتفاقا فیلمی پربازیگر نیز است. در این فیلم که مثل «انفرادی» محصول سال ۱۳۹۸ است و با محوریت موسیقی ساخته شده و تیزرهای آن با تصویری از مرحوم مرتضی پاشایی در روزهای گذشته پخش شده است، علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، رضا داودنژاد، دیبا زاهدی و فریماه فرجامی بازی کرده‌اند.

آخرین فیلم اکران شده علی نصیریان در سینما «خورشید» ساخته مجید مجیدی در نوروز سال ۱۳۹۹ بود. این ششمین تجربه همکاری نصیریان با مهرجویی پس از فیلم‌هایی همچون «گاو»، «آقای هالو» و «دایره مینا» است.

فریماه فرجامی نیز پس از سال‌ها با فیلم «لامینور» روی پرده سینما دیده خواهد شد. همچنین بیتا فرهی در چهارمین همکاری خود با داریوش مهرجویی در حالی با «لامینور» به سینماها می‌آید که سال گذشته سریال «جزیره» را در شبکه نمایش خانگی داشت و «برادرم خسرو» نیز آخرین فیلم اکران شده‌اش در سینما بوده است.

سومین فیلمی که از هفتم اردیبهشت روی پرده می‌آید یک فیلم اجتماعی از حمیدرضا قربانی با نام «مغز استخوان» است که پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان، جواد عزتی و بهروز شعیبی از جمله بازیگران آن هستند.

جواد عزتی که از او هم در مقطعی پولسازترین چهره سینما نام برده می‌شد، نوروز امسال فیلم پلیسی – جنایی «مرد بازنده» را در سینماها داشت و با «مغز استخوان» دو فیلم همزمان روی پرده خواهد داشت. او فیلم «دوزیست» برزو نیک‌نژاد را هم در نوبت اکران دارد.

پریناز ایزدیار بازیگر نقش اول زن «مغز استخوان» سال ۱۳۹۷ دو فیلم «متری شیش و نیم» و «سرخپوست» را روی پره سینماها داشت و فیلم «لتیان» هم با بازی او سال ۱۳۹۹ در روزهای تعطیلی سینما و شیوع کرونا به صورت آنلاین اکران شد. دو فیلم «سه کام حبس» و «ملاقات خصوصی» نیز از این بازیگر هنوز اکران نشده‌اند.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 173740 و در روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۹:۲۱
2024 copyright.