برنامه اکران سینماها در ماه رمضان چگونه خواهد بود؟

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام این که «قرار است تصمیم‌گیری درباره شرایط اکران فیلم‌ها در ماه رمضان در جلسه این هفته شورای صنفی انجام شود»، گفت: هر طرحی که به تصویب شورای صنفی نمایش برسد، در صورتی موفق خواهد بود که بتواند تبلیغات خوبی برای آن داشته باشد.

به گزارش سینماسینما، با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره شرایط اکران فیلم‌های سینمایی در این ماه توضیح داد: قرار است که نمایندگان صنوف در شورای صنفی پیشنهادهای خود را در جلسه‌ای که در این هفته برگزار می‌شود، اعلام کنند تا درباره آنها تصمیم‌گیری شود؛ بنا بر این هنوز مجوزی برای «طرح افطار تا سحر» داده نشده است.

 ازدحام مردم برای ورود به سینماها در روز طرح « سینما سلام»

او ادامه داد: راجع به طرح افطار تا سحر در سینماها همه ساله در شورا صحبت ‌می‌شود و سینماداران به عنوان مجری طرح‌های اکران فیلم در ایام ماه مبارک رمضان پیگیر این موضوع هستند. به طور مثال باید مشخص شود که سینماها از چه ساعتی تا چه ساعتی می‌توانند فعالیت کنند، بهای بلیت چقدر خواهد بود و این که چه فیلم‌هایی نمایش خواهند داشت که همه این موارد قرار است در جلسه شورای صنفی مورد بررسی قرار بگیرد.

فرجی با بیان اینکه هنوز پیشنهاد جدیدی از طرف اصناف به شورای صنفی نمایش داده نشده است، درباره راه‌هایی که می‌توان از طریق آن مخاطبان بیشتری را جذب کرد، توضیح داد: به دلیل این که ما در ایام ماه مبارک رمضان  به لحاظ جذب مخاطب و خروجی گیشه‌ها با کاهش مواجه هستیم، سینماداران به دنبال این هستند که شرایط مطلوبی را برای خودشان ایجاد کنند. به همین دلیل در برخی سال‌ها با اکران تعداد بیشتری فیلم و یا در بعضی سال‌های با کاهش بهای بلیت شرایطی را بالابردن استقبال تماشاگران ایجاد کرده‌اند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با تاکید بر این که سینماداران برای جذب مخاطب به دنبال راه‌های متفاوتی هستند که فقط از راه تبلیغات مناسب و به موقع می‌توان به آن دست پیدا کرد، افزود: اگر بحث تبلیغات برای هر طرحی به صورت جدی انجام شود، قطعا موفق خواهد بود اما اگر فقط خود صنف اقدام به اجرای آن کند، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. در سال‌های گذشته تلویزیون در این امر همکاری خوبی با ما داشت و خروجی خوبی هم گرفتیم. البته خود فیلم‌ها هم از عاملان اصلی جذب مخاطب هستند و باید تأثیر گذار باشند. اگر تبلیغات مناسب از طرحی که قرار است کارگروه شورای صنفی تصویب کند صورت بگیرد، قطعا آن طرح جواب خواهد داد.

فرجی اضافه کرد: در طرح‌های اجرایی برای اکران فیلم‌ها در ماه رمضان باید برای مخاطب آیتم‌هایی را در نظر گرفت که بتواند بهترین بازخورد را از آنان دریافت کند زیرا تا قبل از افطار حضور در سینماها برای مخاطبانی که روزه‌دار هستند، دشوار خواهد بود. بنا بر این هر تخفیفی که برای مخاطب در نظر گرفته شود، کمک حال او خواهد شد. در این صورت است که مخاطبان حق خواهند داشت زمان و مکان و حتی نوع فیلمی را که می‌خواهند تماشا کنند، انتخاب کنند.

وی در پایان اظهار کرد: دوستان ما در شورای صنفی نمایش می‌توانستند زودتر اقدام به تصمیم گیری درباره شرایط اکران در ماه رمضان کنند زیرا که هر چقدر زمانِ ما برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر باشد، موفقیت و استقبال از طرح بیشتر خواهد بود. در واقع جدای از این که سینماداران و تهیه کنندگان از عوامل اصلی اجرای طرح‌های رمضانی هستند، اما بحث چگونگی، نحوه اجرا و اطلاع‌رسانی و همچنین بررسی تمام ابعاد طرح از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 86292 و در روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۲:۰۹
2024 copyright.