اکران «فروشنده» در سینماهای حوزه و انعطاف پذیری مدیران حوزه هنری

جهانگیر کوثریجهانگیر کوثری واقعیتی به نام «جبر سینما و هنر » را عاملی برای مجاب شدن مسوولان حوزه معرفی کرد و گفت: به نظر من مسوولان حوزه اخیرا دارند واقعیت‌های سینما را می‌فهمند و به این درک رسیده‌اند که این سینما غریبه نیست و دارد در همین جامعه کار می‌کند و عواملش خارجی نیستند.

به گزارش سینماسینما، جهانگیر کوثری در خصوص منعطف شدن حوزه هنری و امضای قرارداد اکران «فروشنده» گفت: به نظر من مسوولان حوزه اخیرا دارند واقعیت‌های سینما را می‌فهمند و به این درک رسیده‌اند که این سینما غریبه نیست و دارد در همین جامعه کار می‌کند و عواملش خارجی نیستند، بلکه کسانی هستند اهل همین سرزمین.

او در ادامه افزود: سینما هر روز پذیرای چهره‌های جدیدی است؛ کسانی که با نفس این هنر آشنا هستند و مسائل آن را به خوبی درک می‌کنند. این حقیقت پنهان، چیزی بود که دوستان بالاخره قبولش کردند، این حقیقت که فعالان سینمایی، یاری‌گران فرهنگ این کشور هستند. در واقع، نوعی جبر هنر و سینما وجود دارد که حوزه‌ای ها را به نقطه‌ای رسانده که حقایق موجود را قبول کنند و تابع قانون باشند و هر فیلمی را که با برخورداری از مجوز ساخت و پروانه نمایش آماده اکران است روی پرده سالن‌های خودشان ببرند.

این تهیه کننده سینما همچنین گفت: دولت، ارشاد و مسوولان سینمایی باید همه در خدمت سینما باشند و هیچ یک از نهادها و مراکز وابسته به آنها مجاز به تخطی از قانون نیست.

جهانگیر کوثری صحبت‌های خود را با یک توصیه به پایان برد: «لانتوری» فیلم خیلی خوبی است. لطفا همه بروند تماشا کنند!

 

منبع: موج

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 25232 و در روز شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۳:۵۵
2024 copyright.