اکران فیلم خسرو سینایی در گروه «هنر و تجربه»

خسرو سیناییآخرین فیلم خسرو سینایی با نام «جزیره رنگین» از هفته آینده ۶ دی ماه در گروه سینمایی «هنر وتجربه» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماسینما، «جزیره رنگین» فیلمی با فضایی مستند داستانی است که در جشنواره سال گذشته فجر برای اولین بار به نمایش درآمد.

فیلم «جزیره رنگین» خسرو سینایی در تاریخ ۶ و ۷ اکتبر مطابق با ۱۴ و ۱۵ مهر در جشنواره فیلم ونکوور که غیر رقابتی است نمایش داده شد و بلیت‌های هر دو روز نمایش فیلم به طور کامل به فروش رفته است.

مهدی احمدی و گروهی از اهالی جزیره قشم بازیگران این فیلم هستند.

درکاتالوگ جشنواره ونکوور، متن زیر درباره فیلم «جزیره رنگین» نوشته شده است:

«یکی از غریب‌ترین و شگفت‌انگیزترین فیلم‌های جشنواره امسال فیلم – جزیره رنگین- خسرو سینایی است. عنوان این فیلم از جزیره هرمز گرفته شده است. این جزیره در نقطه‌ای حساس در محل ورود به خلیج فارس قرار دارد. با خاک‌هایی که به شکلی فوق العاده رنگارنگ است، قلعه باستانی پرتغالی‌ها و آداب و سنن هنرهای مردم بومی آن. این جزیره رویای راهنمایان جهانگردیست. ولی در ایران مردم جزیره که پای بند عادات و سنت‌هایشان هستند. تا چه حد آمادگی پذیرش دنیای خارج را دارند؛ و در این فرایند چه چیزی بدست می آورند یا از دست می‌دهند؟ یک استاد از تهران می‌آید که می‌خواهد به شکلی موثر امکانات بومی جزیره را به سوی یک هدف شکوفای فرهنگی و مادی هدایت کند. این فقط به منظور جلب گردشگران نیست، بلکه به خاطر زنده نگه داشتن فرهنگ جزیره و ارتقاء شرایط مادی آن و البته زیبائی طبیعی آن است.

«جزیره رنگین»، بی‌تردید درامی درباره فعالیت دکتر احمد نادعلیان است. موزه و نمایشگاهی که او در جزیره هرمز ساخته امروز هم وجود دارد و شهرت او به عنوان یک هنرمند محیط زیستی به خوبی در ایران تثبیت شده است. به آسانی می‌توان فهمید که چرا با وجود مقاومت‌ها و مخالفت‌هائی که گاهی با او می‌شد؛ هنرهای بومی جزیره هرمز الهام بخش او شد. این فیلم با شکوه و جذابیت نشان می‌دهد که چگونه یک کوشش مصمم می‌تواند در بزرگداشت و زنده نگه داشتن هنرهای قدیمی مثل سفالگری، حکاکی، کار روی شیشه، قالی‌بافی، تئاتر سنتی و نقاشی روی دیوار و غیره… موثر باشد. امیدوار باشیم که چالش‌ها با ایران برطرف شوند و همه ما بتوانیم برای سفر چمدان‌های‌مان را ببندیم.»

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 8121 و در روز پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶:۲۰
2024 copyright.