ایران جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره جهانی مسکو بدست آورد

فیلم سینمایی پسرجشنواره جهانی مسکو که از ۲۲ آوریل بطور فیزیکی شروع به کار کرده بود پنجشنبه ۲۹ آوریل مراسم اختتامیه خود را برگزار کرد.

به گزارش سینماسینما، فیلم «پسر» اولین ساخته بلند نوشین معراجی در بخش مسابقه بین ۱۵ فیلم قرار داشت که بازیگر اول آن، سهیل قنادان، درنقش فرید، موفق به دریافت این جایزه شد.

«پسر» روایتگر مرد چهل ساله تنهایی است که با مادرسالخورده خود در آپارتمانی زندگی می‌کند، وی در زندگی روزانه‌اش تلاش دارد با کسی ارتباط برقرار کند اما هربار مشکلی پیش می‌آید تا اینکه روزی اتفاق خاصی زندگی او را عوض می‌کند…

این فیلم را مهدی فردقادری تهیه کرده و در کنار سهیل قنادان، ناهید حدادی و دنیا حیدری در آن بازی کرده‌اند. همچنین فروش بین‌اللملی فیلم به عهده پرشیا فیلم (علی قاسمی) است. فیلمبردار آن علی شور ورزی است.

در جشنواره مسکو، جایزه بزرگ جشنواره،  «سنت جورج»، به کارگردان رومانیایی آندره‌ی هوتولک، تعلق گرفت و جایزه ویژه داوران به جولیان پادلمیر از آلمان، و جایزه بهترین کارگردانی به کشور روسیه رسید.

منتقد نشریه اسکرین اینترنشنال که فیلم «پسر» را درجشنواره مسکو دیده نقد بلندی روی فیلم نوشته و از بازی قوی ‌و تاثیرگذار سهیل قنادان، تمجید کرده ‌است. همچنین از کارگردانی این فیلم هم به خوبی یاد کرده است. برمبنای خبری دیگر «پسر» جایزه اول مجمع منتقدین روسی را نیز به دست آورده است.

سینمای ایران در سال‌های گذشته حضور پررنگی در جشنواره مسکو داشته است و جوایز گوناگون نیز به دست آورده بود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 154878 و در روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲:۲۸
2024 copyright.