ایناریتو بر صندلی ریاست هیات داوران جشنواره فیلم کن می‌نشیند

آلخاندرو گونزالس ایناریتو به عنوان رئیس هیات داوران هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن معرفی شد.

به گزارش سینماسینما، براساس خبر ورایتی، کارگردان برنده اسکار برای فیلم‌های «مرد پرنده» و «از گور بازگشته» اولین هنرمند مکزیکی خواهد بود که بر صندلی ریاست هیات داوران کن تکیه می‌زند. حضور ایناریتو در جشنواره فیلم کن، قصه‌ای طولانی دارد. این همراهی با اولین فیلم بلند سینمایی او «عشق سگی» در سال ۲۰۰۰ آغاز شد و آخرین حضور او به دو سال قبل برمی‌گردد؛ زمانی که با تجربه متفاوت واقعیت مجازی در بخش اصلی جشنواره حضور یافت.

ایناریتو در واکنش به حضورش در جایگاه رئیس هیات داوران جشنواره فیلم کن در سخنانی گفت: «جشنواره فیلم کن از آغاز فعالیت حرفه‌ای‌ام برای من پراهمیت بوده است. من مفتخر و هیجان‌زده‌ام که امسال به عنوان رئیس هیات داوران به این جشنواره بازمی‌گردم.»

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرده، هیات داوران جشنواره کن به تماشای آثار فوق‌العاده کارگردانان سراسر جهان بنشینند و آن را لذتی واقعی و مسئولیتی دانسته که گروه داوران مشتاقانه انتظارش را می‌کشند.

ایناریتو پیش از این موفق به کسب جوایز، جایزه برزگ هفته منتقدان کن، جایزه بهترین کارگردانی و جایزه هیات داوران بین‌المللی از این رویداد سینمایی شده بود.

صبح امروز تی‌یری فرمو درگفت‌وگویی رادیویی دوباره یادآورشد فیلم‌های تهیه شده از سوی کمپانی «نتفلیکس» تهیه در مسابقه جشنواره کن ۲۰۱۹ پذیرفته نخواهند شد، مگر اینکه صاحبان آثار بپذیرند این فیلم درسالن‌های سینما در فرانسه به نمایش عمومی درآید. سال گذشته نیز فیلم‌های نتفلیکس بعد از جا ماندن از کن به ونیز رفتند و جوایز این جشنواره ایتالیایی را درو کردند. همچنین امسال درجشنواره برلین نیز چند فیلم از نتفلیکس حضور داشت. البته در مورد جشنواره کن نیز هنوز مذاکرات ادامه دارد و بعید نیست تصمیمات تازه‌ای اتخاذ شود.

حضور ایناریتو به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره کن، نه تنها برای نخستین بار یک سینماگر مکزیکی را روی صندلی ریاست این جشنواره می‌نشاند، بلکه برای اولین بار موجب می‌شود فیلمسازی از آمریکای لاتین در این جایگاه قرار بگیرد.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن ۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

منبع: ورایتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 107444 و در روز چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰:۰۷
2024 copyright.