اینترنتی شدن سیمرغ مردمی فیلم فجر منتفی شد

۸bd2904e6802558b51c98caa40cf0ec3شمارش آرای مردمی فیلم‌های جشنواره فجر که امسال قرار بود به صورت اینترنتی انجام شود، منتفی شد.

به گزارش سینماسینما، در حالی که اعلام شده بود، رای‌گیری مردمی جشنواره فیلم فجر امسال به صورت اینترنتی انجام می‌شود، گویا دست‌اندرکاران جشنواره ترجیح دادند، این موضوع را فعلا منتفی کنند و به روال دو،سه سال قبل آن را انجام بدهند.

طبق پیگیری ها از دست‌اندرکاران سیمرغ مردمی تایید شد که اینترنتی شدی رای‌گیری مردمی فیلم فجر فعلا لغو شده است اما دلایل لغو آن و شیوه انجام آن در دوره‌ی سی‌وپنجم جشنواره تا چند روز آینده و پس از برگزاری جلسات لازم و جمع‌بندی اعلام می‌شود.

سیمرغ مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر هر ساله به عنوان پرحاشیه‌ی‌ترین سیمرغ به برگزیده‌ی این بخش که مردم آن را انتخاب می‌کنند،اهدا می‌شود و هر ساله شیوه‌ی شمارش آرای مردمی نیز یکی از پربحث‌ترین مسائل مطرح است اما امسال دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر بدون اعلام جزییات بیشتر خبر داده بود که برخلاف روال سال‌های قبل آرای مردمی بصورت اینترنتی شمارش می‌شود.

مدتی قبل سید محسن هاشمی که در زمان مدیریت محمد مهدی عسگرپور در خانه سینما مسوولیت طراحی الگوریتم برگزاری و شمارش آرای مردمی را برعهده داشت، درباره‌ی ارزیابی‌اش از شیوه‌ی رای‌گیری اینترنتی که امسال پیش بینی‌ شده است به ایسنا گفته بود: اینکه امسال در نظر دارند برگزاری آرای مردمی را با وب سایت اجرا کنند، چندان معلوم نمی‌کند آیا اطلاع رسانی را با وب سایت انجام می‌دهند یا فرایند دریافت آرای مردمی را؟ پیش‌تر اطلاع رسانی بصورت وب سایت معمول بوده است و احتمالا قصد شان فرایند برگزاری و دریافت آرای مردمی است. به این ترتیب به‌نظر می رسد باید همان چند نکته را در رعایت عدالت ( زمان نمایش، مکان نمایش، تعداد نمایش) مد نظر قرار دهند و ساز و کاری طراحی کنند که صرفا همان تماشاگران، همان سانس در همان سینما حق رای داشته باشند.

هاشمی در عین حال تاکید کرده بود: از سوی دیگر برای نظارت ذی نفعان نیز حتما باید امکان نظارتی تعبیه کنند.

او در پایان گفته بود: در این صورت (پیش بینی تدابیر برای رعایت عدالت و شفافیت ) به‌نظر می‌رسد، امکان شوی این امر کاهش یابد، چرا که حضور مردم و صندوق‌ها و راهنمایان پوشش یکپارچه را نخواهیم داشت و هرکس در خانه یا با سامانه‌های تلفن هوشمند رای می‌دهد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 41331 و در روز شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۳:۳۱
2024 copyright.