این چه نوع اطلاع رسانی است؟

سینماسینما، محمد تاجیک: خبری اغراق شده و عجیب و غریب از سریال آقا زاده منتشر شده که این سریال با یک میلیارد دقیقه تماشا، رکورد زده است.

نمی دانم چه اصراری است به این سبک از اطلاع رسانی؟ می خواهند با بازی کردن با عدد و رقم، رقبای خود را مرعوب کنند؟ بهتر نیست تعداد مخاطبان واقعی این سریال را اعلام کنند؟
نه اینکه این نوع اطلاع رسانی فقط مختص سریال آقا زاده باشد بلکه خیلی از سریالهای دیگر هم همین کار را می کنند.
چندی ست اطلاع رسانی درباره فیلمها و سریالها آنقدر عجیب و غریب شده که حد و حساب ندارد. خیلی از پروژه ها سعی می کنند بیشترین خبرها را درباره کارهایشان منتشر کنند و فکر می کنند هرچه خبر زیادتر و اغراق شده تری منتشر کنند موفق ترند. خیلی مواقع فیلمها و سریالهای ضعیفی بوده که تماشاگران کمی داشته اند ولی خبرهای منتشر شده درباره آنها از تعداد تماشاگران آن هم بیشتر بوده است.
‌این جور آمار و ارقام اعلام کردن، برای کسی اعتبار نمی آورد. سریالی ماندگار است که با گذشت زمان هم باز بتوان آن را تماشا کرد نه سریالی که فریدون جیرانی بهترین توصیف را درباره اش کرده بود. جالب است بدانید فریدون جیرانی قبلا با انتقاد از سریال «آقازاده» گفته بود: این سریال مرز‌بندی سیاه و سفید می‌کند. آقازاده خوب ریش دارد آقازاده بد ریش روشنفکری دارد. جیرانی در ادامه این سوال را مطرح کرده بود: خوب و بد اینطور در جامعه سیاه و سفیدند؟! این سریال عشق را ایدئولوژیک کرده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 148188 و در روز چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸:۲۶
2024 copyright.