بابک حمیدیان: جهان می‌تواند ساده‌تر اداره شود

 بابک حمیدیان بابک حمیدیان می‌گوید عکس‌های به نمایش درآمده از فیلم «ایستاده در غبار» گویای این حرف است که جهان چقدر ساده‌تر از اینها می‌تواند اداره شود.

 جایگاه عکاسی فیلم از گذشته تا کنون تأثیر بسیاری در معرفی و تبلیغات فیلم داشته، چه زمانی که مردم با دیدن عکس‌های ویترین سینماها به دیدن فیلم ترغیب می‌شدند و قبل از نمایش در سینما با دیدن همین عکس‌ها، فیلم را در ذهن مرور می‌کردند و چه درحال‌حاضر که دیگر از ویترین‌های سینما خبری نیست اما عکاسان فیلم همچنان نقش تأثیر‌گذاری در فروش و تبلیغات فیلم‌ها ایفا می‌کنند. این روزها تالار پاییز خانه هنرمندان، میزبان نمایشگاه عکس‌های فیلم «ایستاده در غبار» است. نمایشگاهی که هم‌زمان با نمایش فیلم برگزار شده است و می‌توان با دیدن عکس‌های سحاب زری‌باف «ایستاده در غبار» را از زاویه‌ای دیگر دید. زری‌باف تاکنون عکاسی فیلم‌هایی چون «پل خواب»، «اشباح»، «ندارها»، «بیداری» و «دلشکسته» را بر عهده داشته و برگزیده سیمرغ بلورین بهترین عکس از سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و عکاس برگزیده شانزدهمین جشن خانه سینما است.

به فاصله چند روز از نمایش خصوصی «ایستاده در غبار»، سحاب زری‌باف، نمایشگاهی از عکس‌های این فیلم را در خانه هنرمندان رونمایی کرد. نمایشگاهی که تاکنون میزبان بسیاری از چهره‌های فرهنگی و سیاسی بوده است. حامد بهداد، بابک حمیدیان، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی، سحر دولتشاهی، رؤیا تیموریان، عبداله اسکندری، همایون ارشادی، افسانه بایگان، شقایق فراهانی، مینا ساداتی، مهرداد صدیقیان، حمیدرضا صدر، سام نوری، کاظم سیاحی و مانی باغبانی، علی نیک‌رفتار، مهدی دلخواسته، فتاح ذی‌نوری، محمد بدلو، بهروز صادقی، مسعود کیمیایی، محمدباقر قالیباف، لوریس چاکناواریان، سیف‌اله صمدیان، محمود صلاحی، هادی ایازی، محمد سریر، عبدالحسن مختاباد، اکبر زنجان‌پور، منوچهر والی‌زاده، پولاد کیمیایی، بهروز افخمی، سیروس الوند، اصغر همت و… ازجمله هنرمندانی هستند که تاکنون از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند. زری‌باف درباره این نمایشگاه گفت: «انگار که در این فیلم عکاسی سینما نمی‌کردم، دلم نمی‌خواست چشم از ویزور دوربین جدا کنم و همه‌چیز برایم واقعی بود. یاد عکس‌هایی که از کاوه گلستان، محمد فرنود، آلفرد یعقوب‌زاده و محسن راستانی از جنگ ایران و عراق دیده بودم، می‌افتادم و هر روز هیجانی تازه را تجربه می‌کردم». بابک حمیدیان، بازیگر سینما نیز که یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود، گفت: «نه به ‌عنوان یک هنرمند یا هر آنچه اسم می‌برند بلکه به ‌عنوان یک انسان به وظیفه‌ام عمل کردم و با عشق عکس‌های سحاب زری‌باف از این فیلم را دیدم، سحاب هم به وظیفه‌اش عمل و از نگاه خودش «ایستاده در غبار» را روایت کرده است».
او ادامه داد: «روحیه سحاب را می‌شناسم و می‌دانم با تمام عشق و علاقه‌اش لحظات این فیلم را ثبت کرده و قطعا برای او هم تجربه متفاوتی است. سحاب در این فیلم در موقعیتی قرار گرفته است که عکس‌هایش گویای این حرف است که جهان چقدر ساده‌تر از اینها می‌تواند اداره شود». این نمایشگاه تا دوم تیر از ساعت ۱۴ تا ۲۰، پذیرای علاقه‌مندان است.

منبع:شرق

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 18640 و در روز سه شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۷:۲۱
2024 copyright.