بازداشت تهیه‌کننده سینما به اتهام پولشویی

رضا عزیز، تهیه‌کننده فیلم «گرگ وال استریت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، امروز پنجشنبه به اتهام ارتباط با اختلاس مبلغ قابل توجهی سرمایه از سوی ناپدری‌اش، نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق مالزی بازداشت شد.

به گزارش سینماسینما ،کمیسیون ضدفساد مالزی، عزیز را حوالی ظهر به وقت محلی بازداشت کرد. او کمی بعد با قید وثیقه آزاد شد و فردا در دادگاه حاضر می‌شود تا با اتهامات وارده مواجه شود.

رضا عزیز یکی از موسسان کمپانی رد گرانیت پیکچرز بود که «گرگ وال استریت» را در سال ۲۰۱۳ تولید کرد. این شرکت فیلمسازی، «خنگ وخنگ‌تر ۲» و «خانه بابا» را هم تهیه کرده است.

انتظار می‌رود کمیسیون ضدفساد مالزی، کمپانی عزیز را متهم به دریافت پول شسته شده از شرکت گوداستار و صندوق توسعه مالزی موسوم به ۱MDB کند.

رد گرانیت در ماه می، ۵۷ میلیون دلار جریمه شد و این پول به مالزی برگردانده شد تا به حسابی واریز شود که متعلق به ۱MDB بود و مبالغی از آن ناپدید شده بود. دادگستری آمریکا تخمین زده که ۴.۵ میلیارد دلار از سرمایه این شرکت دزدیده شده است.

نجیب رزاق نخست وزیر سابق و همسرش از سوی مقامات مالزی متهم به دست داشتن در رسوایی مالی ۱MDB شدند. این رسوایی باعث سقوط دولت رزاق شد. او متهم به سوءاستفاده از قدرت، خیانت در امانت و پولشویی شده است. همسر رزاق هم متهم به پولشویی و فرار مالیاتی شده است. آنها این اتهامات را رد می‌کنند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 115917 و در روز پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹:۴۸
2024 copyright.