بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه

باکس آفیسجدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس با اعلام صدرنشینی انیمیشن سینمایی «کرودز» به کارگردانی جوئل کرافورد منتشر شد.

به گزارش سینماسینما، جدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس با اعلام صدرنشینی انیمیشن سینمایی «کرودز» به کارگردانی جوئل کرافورد منتشر شد. این فیلم با فروش یک و هفت دهم میلیون دلاری توانست این رتبه را به به دست آورد.

«کرودز ۲»

«کرودز ۲» نخستین فیلم استودیویی بزرگ و نخستین فیلم بزرگ خانوادگی است که از زمان اکران «تنت» در دوره پاندمی روی پرده‌ها رفته است. در این فیلم نیکلاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دوک و کلوریس لیچمن یک بار دیگر به جمع صداپیشگان بازگشته‌اند و چهره‌های جدیدی از جمله پیتر دینکلج، لزلی مان و کلی ماری ترن به فیلم اضافه شده‌اند.

این انیمیشن در دوران ماقبل تاریخ تخیلی به‌ اسم کرودیشِز اتفاق می‌افتد. دوره‌ای شامل موجودات خارق‌العاده، زمانی که یک مرد «سرپرست شکار» شناخته می‌شود و از نبوغ خود در برابر تهدیدات محیطی استفاده می‌کند و اختراعاتی انقلابی شبیه کشف آتش می‌کند، و همچنین سختی و زحمت زیادی را برای پیدا کردن خانهٔ جدید از بین سرزمین‌های خطرناک، اما عجیب و غریب متحمل می‌شود.

عصر جدید ماجرای زندگی کرودها کمی پس از قسمت اول انیمیشن غارنشینان را روایت می‌کند؛ این خانواده به جستجوی محل زندگی مناسب‌تری نسبت به گذشته می‌روند و سرانجام در میان درختان انبوه و رودخانه‌های جاری منزل دلخواهشان را پیدا می‌کنند؛ اما آن محل پیش از این توسط خانوادهٔ بهتر زاده تصاحب شده‌است؛ خانوادهٔ بترمن انسان‌هایی مدرن‌تر و تکامل یافته‌تر در مقایسه با غارنشینان هستند و قصد ندارند خانهٔ خود را با آن‌ها تقسیم کنند.

«چیز‌های کوچک»

فیلم سینمایی «چیز‌های کوچک» با بازی «دنزل واشنگتون»، «جرد لتو» و «رمی مالک» با فروشی معادل ۱.۲ میلیون دلار در رتبه دوم جدول فروش ایستاد.

دنزل واشنگتن در نقش دِکه، رامی مالک در نقش کارآگاه باکستر، صوفیا واسلیوا در نقش تینا سالواتوره، تری کینی در نقش کاپیتان فَریس، مایکل هیات در نقش فلو دونیگان، جیسون جیمز ریشتر در نقش کارآگاه دنیس ویلیامز، کریس بائر در نقش سالو ریزولی، کری اومالی در نقش خانم رابرتز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

علاوه بر بازیگران فوق، جارد لتو ، ناتالی مورالس، جوریس جارسکی، ایزابل آریایزا ، جان هارلان کیم و تام هیوز نیز در این فیلم حضور دارند که هنوز نقش آنها برملا نشده‌است.

مالک جایزه بهترین بازیگر مرد را برای ارایه تصویری از فردی مرکوری در «بوهمین راپسودی» دریافت کرده و لتو جایزه بازیگر نقش مکمل را برای «کلوپ خریداران دالاس» برده است. واشینگتن هم ۲ جایزه اسکار برای بهترین بازیگر مرد در «روز تعلیم» و بهترین بازیگر نقش مکمل برای «افتخار» در کارنامه دارد.

«یهودا و مسیح سیاه»

فیلم سینمایی «یهودا و مسیح سیاه» اثری انتقادی به موضوع نژادپرستی در امریکا در دومین هفته از اکران خود در سینما‌های هالیوود با فروشی ۹۰۵ هزار دلار در رتبه سوم جدول فروش سینما‌های هالیوود ایستاد.

فیلم سینمایی یهودا و مسیح سیاه فیلمی بیوگرافی، تاریخی و درام به کارگردانی شاکا کینگ و نویسندگی شاکا کینگ و ویل برسون در حال حاضر صدرنشین جدول فروش سینمای هالیوود است.

دانیل کالوویا، لاکیت استنفیلد، جسی پلمونز، دومینیک فیش بک، اشتون سندرز، الگی اسمیت، دارل بریت گیبسون، لیل ری هاوری، دومینیک تورن، مارتین شین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین فیلم‌های «زن شگفت انگیز ۲» با ۸۰۵ هزار دلار، مارکسمن با ۷۷۵ هزار دلار، مانستر هانتر با ۷۷۵ هزار دلار، نومادلند با ۵۰۳ هزار دلار، سرزمین با ۵۰۰ هزار دلار رتبه‌های بعدی باکس آفیس هالیوود را در اختیار دارند.

منبع: میزان

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 151450 و در روز سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵:۰۸
2024 copyright.