بازیگری که رکب خورد، کارگردانی که بودجه نداشت/ مبارزه با داعش به شیوه علی‌رام نورایی!

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «جشن تولد» با حضور عباس لاجوردی کارگردان، علی رام نورایی بازیگر، سعید ذهنی آهنگساز و محمدرضا باباگلی منتقد برگزار شد.

در ابتدای عباس لاجوردی کارگردان این فیلم گفت:  هیچ کس حاضر نشد به ما بودجه بدهد. مسولان فرهنگی در اتاق‌های بزرگ کار می کنند و مدام پول نقد به آنها تزریق می‌شود اما تردید داشتند که من می‌توانم فیلم خوبی بسازم.

او همچنین افزود: بنده را به این موضوع متهم کردند که چون اولین فیلم سینمایی ام را می سازم و قبلا مستندسازی می کردم اعتماد چندانی به ماجرا ندارند که این دیدگاه در این وانفسا یک توهین بزرگ به من بود؛ چراکه مستندسازی پایه و اساس فیلمسازی است.»

کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» درباره انتخاب بازیگران این فیلم سینمایی عنوان کرد: از همان ابتدا که به چند گزینه پیشنهاد حضور در این فیلم سینمایی را دادیم، خیلی ها به خاطر ترس از جانشان در همان ۳۰ ثانیه اول تماس به ما جواب رد دادند. خیلی ها هم با توجه به شرایط فیلمبرداری در کشور سوریه تقاضای دستمزد دو برابر داشتند که ما را وارد فاز جدیدی از ماجرا کرد.

در بخشی از این نشست علی‌رام نورایی در پاسخ به پرسش علیرضا غفاری مجری برنامه مبنی بر اینکه چگونه برای بازی در این فیلم «بله » را گفتید، گفت: رکب خوردم چون با دوستی مشغول همکاری در «یتیم خانه ایران » بودم که صحبت ساخت «جشن تولد» مطرح شد و من دوست داشتم در فیلمی ضد داعش بازی کنم.

او ادامه داد: من پیش زمینه ای از گروه های تکفیری و داعش داشتم که برای حضورم در این فیلم تاثیر زیادی داشت، اما به طور کلی می توانم به این نکته اشاره کنم که انگیزه اصلی ام برای حضور در فیلم «جشن تولد» نگاه ضد داعشی اثر بود که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرارا گیرد.

 

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 11159 و در روز چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴:۴۰
2024 copyright.