بازیگر برنده اسکار تبعه ایتالیا شد

کالین فرث، بازیگر برنده اسکار انگلیسی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به سبب آنچه عدم اطمینان از شرایط کنونی خواند، تابعیت ایتالیایی پذیرفت.

به گزارش سینماسینما، وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد کالین فرث، بازیگر مطرح انگلیسی که در بسیاری از فیلم‌هایش نقش مرد انگلیسی را بازی کرده، شهروندیِ ایتالیا را نیز به دست آورده است.

این بازیگر مشهور که برای فیلم «سخنرانی پادشاه» موفق به کسب جایزه اسکار شد، با یک ایتالیایی ازدواج کرده و از این طریق از این پس تابعیت دوگانه انگلیسی-ایتالیایی خواهد داشت.

فرث در واکنش به این موضوع اعلام کرد، همچنان تابعیت انگلیسی خود را حفظ می‌کند و همسر ایتالیایی او نیز در پی گرفتن تابعیت انگلیسی است.

او در ادامه با اشاره تلویحی به برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفت، اکنون با توجه به فضای نامطمئن موجود فکر کردیم عاقلانه است که تابعیت دوگانه داشته باشیم.

پس از برگزیت، تعداد زیادی از شهروندان بریتانیایی اقدام به گرفتن تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا چون آلمان، فرانسه و ایرلند کرده‌اند.

کالین فرث در سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم «سخنرانی پادشاه» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و همچنین جوایز گلدن گلوب و بفتا شد، او برای بازی در فیلم «مرد مجرد» محصول سال ۲۰۰۹ نیز نامزد جایزه اسکار و همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره ونیز و جوایز بفتا شد.

«شکسپیر عاشق»، «بندزن خیاط سرباز جاسوس»، «نابغه»، «تروما»، «بچه بریجت جونز»، «مرد راه آهن» و «جادو در مهتاب» از جمله فیلم‌های مهمی هست که «کالین فرث» در آنها بازی کرده است.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 66895 و در روز یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰:۲۴
2024 copyright.