بازیگر شهرزاد: شهاب حسینى پخته ترین بازیگر حال حاضر ماست

⚪️مصطفی زمانی، ده سال بعد از یوسف پیامبر با بازی پخته و قوی‌اش در سریال شهرزادنشان داد تجربه‌ها و تمرین‌های مداومش جواب داده است. مصاحبه با مصطفی زمانی، در شرایطی بسیار ویژه انجام شد. ما اسمش را گذاشتیم طولانی‌ترین مصاحبه‌ی دوران کاری‌مان. یک روز از ساعت یک ظهر در پشت صحنه‌ی فیلم «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان مصاحبه را شروع کردیم و ساعت هشت شب بالاخره حرفمان تمام شد و از آنجا آمدیم بیرون. مصاحبه در فاصله‌های کوتاه استراحت بین ضبط پلان‌ها انجام گرفت و هربار تا بحث‌مان گل می‌انداخت، مجبور می‌شدیم ریکوردر را خاموش کنیم و منتظر فرصت بعدی شویم. بخش هایى از این گفتگو را مى خوانید:

⚪️ به طور کلى اثرگذارى سریال بین مخاطبان بیشتر است . چون سریال را قشر بیشترى از مردم مى بینند و شما باید دقت بیشترى داشته باشید . اثرى که آن زمان “یوسف پیامبر” روى مخاطبان گذاشت، آن قدر زیاد بود که انتخاب نقشى به همان اندازه اثرگذار ، خیلى سخت به نظر مى رسید . در این سال هایى هم که گذشت ، سریال هاى الف ویژه زیادى کار شدند اما نقش اصلى هیچ کدام از آنها هم به آن اندازه اثرگذار نبوده اند . بیشتر سریال هایى هم که پیشنهاد مى شد مناسبتى بود و من نمى پسندیدم.

⚪️ چیزى که هرگز براى من مهم نبوده ، همین فروش فیلم است ؛ مثلا مى گویند فلان بازیگر مى فروشد. بله یک زمانى مثل دهه ٧٠ و و اوایل دهه ٨٠ در دوره آقاى پورعرب و بهرام رادان و… بازیگر مى فروخت چون ماهواره و اینترنت و این همه فیلم و سریال نبود اما از یک جایى به بعد دیگر اینطور نیست . بعضى از تهیه کنندگان هنوز به این فکر مى کنند که فلان بازیگر مى فروشد. امروزه مهترین دلیل فروش قصه فیلم است.

⚪️ سریال ” شهرزاد ” بعد از ده سال براى من پیش آمد ، دقیقاً آنجایى بودم که به خودم گفتم حالا نوبت من است . این مسئله چیزى است که آدم در خودش احساس مى کند . وقتى آگاهانه انتخاب مى کنید ، جلو مى روید و حتى مى بازید ، از یک جایى به بعد آن اتفاقى که باید بیفتد ، مى افتد . شهرزاد براى من این جورى بود.

⚪️ از نظر من شهاب حسینى پخته ترین بازیگر حال حاضر ماست ، ترانه علیدوستى همین طور ، استادعلى نصیریان که دیگر جاى خود دارد و… حالا که این فرصت به وجودآمده بود و باید در تقابل با این افراد قرار مى گرفتیم ، دیگر نمى شد ضعیف ظاهر شد. در “شهرزاد” اگر مى توانستم آزمون و خطا کنم ، بازنده بودم . حس کردم برآیند تجربه ها تا اینجا براى من خوب بوده و دِینم را پرداخت کرده ام پس در ابتداى دهه دوم بازیگرى ام وارد “شهرزاد” شدم.

منبع : مجله همشهری جوان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 13740 و در روز شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶:۳۵
2024 copyright.