با امیر جعفری کاری نداشته باشید!

در میان بخش زیادی از خبرهای دنیای مجازی که نمی‌توان به سادگی درست ‌یا غلط بودن‌شان را فهمید، هدف قراردادن یک هنرمند تنها با استناد به یک ‌ویدیوی مونتاژ شده، غیراخلاقی و ناجوانمردانه است.
به گزارش سینماسیما، امیر جعفری را همه می‌شناسیم؛ صراحتش در بیان مشکلات جامعه و مردم و همینطور انعکاس مسئولانه کاستی‌ها را دیده‌ایم. برخلاف بسیاری دیگر از بازیگران که با نزدیک شدن به منابع قدرت و ثروت، بی‌اعتنا به نارسایی‌های اقتصادی و اجتماعی مردم، فقط به دریافت دستمزدهای نجومی فکر می‌کنند، امیر جعفری اما از هر موقعیتی استفاده می‌کرد تا ضمن همدردی با هموطنانش، انتقادات صریحش را به گوش مقامات و مسئولان برساند.

در ویدیوی منقطع و تکه تکه شده که بنا به دلایل نامعلوم در رسانه‌های مختلف منتشر شد، به شکلی کامل لحن شوخی و استهزاآمیز امیر جعفری مشخص است؛ دوستانش می‌دانند که او همیشه حرف‌های خود را با لحن طنزآمیزش می‌گوید! او اصلاً با همین روحیه شوخ‌طبعش، بیشتر دیدگاه‌های جدی‌اش را هم مطرح می‌سازد و سخنان خود را در لفافه‌ای از شوخی و طنز بیان می‌کند.

امیر جعفری با همین روحیه مقابل دوربینی می‌نشیند و به طنز و شوخی موضوعی را می‌گوید که مدت‌هاست جامعه نسبت به آن حساس است؛ بهره‌مندی نزدیکان مقامات و عده‌ای خاص از امکانات رفاهی و لاکچری…

هنرمندی که بارها و بارها با طعنه و حتی تمسخر از وجود چنین امکانی نزد عده‌ای خاص از نزدیکان و بستگان مقامات اجرایی انتقادات صریحی کرده، چرا باید با حضور در یک ویدیو نسبت به مقبولیت رانتخواری و ویژه‌خواری سخن بگوید؟!

انتشار این ویدیو هدفی جز به چالش کشاندن جایگاه هنرمند مسئولیت‌پذیری مانند امیر جعفری را نداشته و حرف‌های او در ویدیوی دیگر می‌تواند تناسب جایگاه یک هنرمند با مردم جامعه را به درستی نشان دهد.

امیر جعفری نقطه مقابل بازیگران به شهرت رسیده‌ای‌ست که یک‌شبه ره صدساله پیموده‌اند؛ او حیات هنری‌اش را با برداشتن گام‌های شمرده و درست آغاز کرده و ادامه داده است.
او با توجه به استعداد ذاتی‌اش در ترسیم شخصیت‌های طنزآمیز، می‌توانست موقعیت‌های خاص و ویژه -و صد البته پولساز- را برای خود فراهم کند، اما او برخلاف جریان اقتصادی حاکم بر فضای سینما و تلویزیون، انتخاب نقش‌هایش در دایره‌ای از فیلم‌های اجتماعی و جدی بوده است!
امیر جعفری برخلاف خیلی ‌ها که به ورطه دام اختلاسگران افتادند، با شفافیت از دایره بحث‌انگیز حضور بابک زنجانی در سینما عبور کرد؛ این در حالی بود که به اذعان افرادی که در دفتر این اختلاسگر اقتصادی مشغول بودند، روزی نبود که جمع زیادی از فعالان سینما و تلویزیون، فیلمنامه در دست پشت اتاق زنجانی، به امید دیدن و جلب مشارکت او در پروژه‌های سینمایی، به صف می‌ایستادند!

رسانه‌های مجازی بهتر است تلاش کنند تا با ارتقای درک مسئولیت‌شان، حرمت هنرمندان را نگاه‌ دارند و به آسانی اعتبار حرفه‌ای و جایگاه اجتماعی‌شان را خدشه‌دار نکنند…

منبع: بانی فیلم

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 115608 و در روز شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۷:۱۱
2024 copyright.