با دستور امانوئل مکرون، سینماهای فرانسه بازگشایی می‌شوند

سینماهای فرانسه بازگشایی می‌شوند.

به گزارش سینماسینما، امروز رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل مکرون اعلام کرد که کلیه مراکز فرهنگی از جمله سالن های سینما، موزه ها، تئاتر ها در این کشور از ۱۹ ماه می بازگشایی خواهند شد.

البته این مورد با احتیاط شروع خواهد شد و تمامی سالن ها نبایستی پر از تماشاگر باشد بلکه برای بخشی از سالن، یعنی حدود ۴۰ درصد گنجایش آن می‌توانند بلیط بفروشند؛ چون هنوز ویروس کرونا کاملا مهار نشده است لذا بایستی کاملا با احتیاط این بازگشایی صورت گیرد. از هم اکنون پخش‌کنندگان سینمایی که مدت‌هاست منتظر چنین روزی هستند تا ۵۰۰ فیلم خود را روی پرده بیاورند برای اکران فیلم‌های در صف انتظار، شروع به برنامه‌ریزی خواهند کرد.

برخی از محدودیت‌ها که به‌خاطر گسترش ویروس کرونا شدیدا اعمال شده بود رفته‌رفته لغو می‌شوند و حتی مدارس ابتدایی از دو، سه روز پیش شروع به کار کرده اند. از سوی دیگر در بسیاری از مراکز شهرهای فرانسه مکان های ویژه‌ای ایجاد شده که مردم بتوانند هرچه سریع تر واکسن بزنند و زندگی عادی از سر گرفته شود.

تاکنون بیش از ۱۶ میلیون نفر در فرانسه واکسن زده اند. قرار است از ۳۰ ژوئن برای مکانهایی که جمعیت بیش از ۱۰۰۰ نفر در آن اجتماع خواهند کرد مثل سالن های ورزشی یا جشنواره کن، افراد «پاسپورت بهداشتی» خود را ارائه دهند، بدین معنی که گواهی واکسن زدن داشته باشند. حال باید دید جشنواره کن بعد از یک سال تعطیلی که هفت روز بعد از این تاریخ شروع خواهد شد به چه شکل اجرا می‌شود؟ مدیران جشنواره همچنان خوشبینانه در تدارک برگزاری آن هستند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 154861 و در روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۰:۵۹
2024 copyright.