با رادیو به کمال‌خواهی‌ غلبه کنیم

برنامه رادیویی عشق کتاب در قالب آیتم های متنوع روزهای یکشنبه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از رادیو سلامت روی آنتن می رود و این هفته کتاب غلبه بر کمال خواهی را مورد بررسی قرار می دهد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، سارا شریفی، تهیه کننده در این باره می گوید: برنامه عشق کتاب برای دوستداران کتاب روانه آنتن رادیو سلامت می شود و با هدف معرفی کتاب های حوزه روانشناسی و گپ و گفت با نویسندگان، مترجمان و اهل کتاب و قلم با هدف ترویج کتابخوانی پخش می شود.
وی ادامه می دهد: یکشنبه هشتم اسفند ماه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه کتاب غلبه کمال خواهی نوشته رز شافران، سارا اگان، تریسی وید که ترجمه دکتر سارا کمالی و دکتر فروغ ادریسی است، مورد بررسی قرار می گیرد. به واسطه این کتاب با مفاهیم کمال خواهی و دلایل روانشناختی آن آشنا خواهیم شد. محمد همتی مترجم مهمان برنامه خواهد بود.
آیتم کتاب امروز به معرفی کتاب های حوزه روانشناسی اختصاص دارد. همچنین آیتم کتاب تاز هم در قالب گفت و گو با مروجان کتابخوانی و کتابخوان ها پخش می شود.
سارا شریفی تهیه کننده و دکتر حامدرضا مهتدی مجری کارشناس برنامه است.
در معرفی کتاب آمده است: کمال‌خواهی عبارت است از تعیین معیارهای بسیار سخت و تلاش شدید برای دست یابی به آنها، با وجود مشکلاتی که برای فرد ایجاد می‌کنند. فرد کمال‌خواه احساس ارزشمندی خود را تقریباً فقط بر اساس میزان دست‌یابی به این معیارها تعیین می‌کند. کتاب غلبه بر کمال‌خواهی به دو بخش تقسیم شده است. بخش اول دربارۀ شناخت کمال‌خواهی است. در این بخش یاد می‌گیرید که کمال‌خواهی چیست، چه مشکلاتی می‌تواند ایجاد کند و چرا ایجاد می‌شود و تداوم می‌یابد. بخش دوم دربارۀ یادگیری راه‌هایی برای تغییر کمال‌خواهی است. این بخش به شما کمک می کند تا متوجه شوید چرا کمال‌خواهیتان باقی می‌ماند، سود و زیان آن را در نظر بگیرید و یاد بگیرید چگونه کمال‌خواهی را مورد بازنگری قرار دهید. این کتاب از رویکرد شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال‌خواهی استفاده کرده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 171230 و در روز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳:۰۵
2024 copyright.