به همت جمعی از سینماگران صورت گرفت؛ تغییر نام فرودگاه بندرعباس به شهدای پرواز ۶۵۵

حبیب احمدزاده از تغییر نام فرودگاه بندرعباس به شهدای پرواز ۶۵۵ به همت جمعی از سینماگران خبر داد.

به گزارش سینماسینما، احمدزاده نوشت: «خوشبختانه پس از پیگیری های مستمر و فشرده جناب پرستویی نامگذاری فرودگاه بندرعباس به یاد شهدای هواپیمای ایرباس توسط وزیر راه تایید نهایی شد که ان‌شاءالله گوش شیطان کر طی مراسم ویژه ای در تهران در شرکت هواپیمایی هما (یازدهم تیر) اعلام خواهد شد.

ولی مراسم مردمی این کار دوازدهم تیر ماه در ساعت ده و بیست و دو دقیقه ( لحظه انهدام هواپیما ایرباس توسط ناو وینسنس) در بندر عباس خواهد بود .

اما ماجرای نامگذاری
اولین نام مصوب تعیین شده توسط خود وزارت (شهدای خلیج فارس) بود که با پیگیری شدید دوستان هنرمند و ایراد به آنکه نام انتخابی عام بوده و در ذهن مخاطب توجهی به فاجعه هواپیما ساقط شده ایجاد نخواهد کرد و نام فرودگاه عسلویه نیز ( خلیج فارس ) است از طریق جنابان حسام الدین آشنا و حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی ماجرا ختم بخیر شد.

از برنامه های جانبی مراسم سالگرد امسال یادآوری تمامی خلبانان پروازی در ساعت و دقیقه دقیق شهادت مظلومانه عزیزان پرواز ۶۵۵ به مسافران در همه پروازها، هواپیماها و فرودگاههای کشور خواهد بود.

همچنین مراسم به صورت زنده از برنامه (زنده باد زندگی) شبکه دو و نیز شبکه محلی هرمزگان و شبکه های پرس تی وی و العالم پخش خواهد د.

بعضی ها به جناب پرستویی و بقیه دوستان می گویند که چرا این همه پیگیر یک ماجرای رو به گذشته هستید؟
اول دلیل: چرا مردم هیروشیما پس از هفتاد و اندی سال هنوز برای بمباران اتمی شهرشان سالگرد می گیرند؟
دلیل دوم : همه جهان باید بدانند و آویزه گوششان کنند که خون هر ایرانی از زن و بچه، کودک و بزرگ شریف است و هیچکس در جهان حق ندارد که ما را بکشد و بدان افتخار مباهات کرده و مدال ها داده و یا دریافت کند.
سوم دلیل: این مراسمات برخلاف تبلیغات، بزرگترین عمل صلح طلبانه در جهان بوده تا با ایجاد عقوبت برای بی آبرویی نسل در نسل جنگ افروزان و نه صرفا شخص ویل راجرز قربانی باعث عدم تکرار اینگونه فجایع شود. در آینده هرکس بخواهد به ناحق ماشه ای بچکاند باید به عقوبتش و ماندگاری این ننگ در تاریخ خاندانش نیز فکری کند.

از همه دوستان شرکت کننده در تعیین نام تشکر می شود از هنرمندان حامد بهداد، معتمدآریا، کیانیان … و بسیار دوستان دیگر. این وحدت نشان می دهد که همگی واقعا باید در برابر بمب هایی که بدون کوچکترین پرسشی از نام و گروه و صرفا برای کشتن ملتمان رها شده و خواهند شد متحد و مقاوم باقی بمانیم.

به هرحال با در نظر گرفتن جمیع جهات از میان اسامی پیشنهادی، بالاخره با نام فرودگاه بین المللی «شهدای پرواز ۶۵۵» بندرعباس موافقت شد.»

گفتنی است پرواز شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک از ناو آمریکایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 115796 و در روز سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰:۰۳
2024 copyright.