بختیار پنجه‌ای برای بازی در فیلم «نامو» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تائورمینا شد

بختیار پنجه‌ای به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین جشنواره فیلم تائورمینا برگزیده شد.
به گزارش سینماسینما، پنجه‌ای به خاطر بازی در فیلم «نامو» (بیگانه) نخستین تجربه کارگردانی نادر ساعی ور با تهیه کنندگی مستانه مهاجر و طهورا ابوالقاسمی جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره تائورمینا را از آن خود کرد.
«نامو» پیش از این در بخش فوروم هفتادمین جشنواره برلین حضوری موفق داشت.

این جشنواره که شصت وششمین دور خود را از ۱۱ ژوییه شروع کرده بود، یکشنبه ۱۹ ژوییه به کار خود پایان داد. در این دور جشنواره ۱۴ فیلم از کشورهای اسپانیا، آمریکا، یونان، سوئد، صربستان، اتریش، فرانسه، چین، ایتالیا ، آرژانتین، دانمارک ‌و ایران در مسابقه شرکت داشتند.

فیلم ایرانی نامو ( بیگانه) که درتبریز به سه زبان آذری، فارسی و کردی ساخته شده، برای اولین بار درجشنواره برلین ۲۰۲۰ شرکت کرده بود ‌و مورد توجه زیادی قرار گرفت. از آن پس، این فیلم درجشنواره‌های دیگری نیز انتخاب شده که بخاطر وضعیت کرونا، برخی از آنان یا برگزار نشدند و یا به شکل آنلاین قراراست برگزار شوند.

نادر ساعی ور از استعدادهای خوب ‌و تازه نفس سینمای ایران است. وی فیلمی متعهدانه و با احساس، نزدیک به سبک سهراب شهید ثالث ساخته است. او به همراه سینماگران ناحیه آذربایجان، تبریز و غیره، مثل اصغر یوسفی نژاد، برادران ارک، بهزاد آزادی این منطقه را به لحاظ سینمایی غنی کرده‌اند.
پژمان بازغی و نوید محمدزاده سرمایه گذاران این فیلم‌اند و مجریان طرح این پروژه محسن میمنت و مهدى میمنت بوده‌اند.
علاوه بر پنجه‌ای، سویل شیرگیر ، نادر مهدی‌لو، ناصر هاشمی، هادی افتخارزاده، فیروز عاقلی و تارا آقاجانی در این فیلم بازی کرده‌اند.
پخش این فیلم با شرکت آرت هود اینتریمنت است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 139225 و در روز دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۲:۰۷
2024 copyright.