بخش‌هایی از حرف های «اسی نیک‌نژاد»/ لاست را نساختم چون مسخره بود

«اسدالله نیک‌نژاد» کارگردانی است که سال‌ها پیش به هالیوود رفته و در آنجا کار فیلمسازی را در رده‌های مختلف پیگیری کرده است. به گزارش سینماسینما، بخش هایی از حرف هایش را درباره سینما و فیلمسازی در زیر بخوانید. 

_ فقط در اینجاست که با حاشیه‌سازی و جنجال درباره یک سریال یا یک فیلم سینماسی شکست خورده آن را موفق نشان می‌دهیم یا بر عکس سریال و فیلمی که می‌تواند موفق باشد را زمین می‌کوبیم.

_در ایران شکست کارگردان معنی ندارد. یعنی فیلمش نمی‌فروشد ولی چهار دوست مطبوعاتی‌اش از او حمایت می‌کنند و به همین دلیل شکستش به چشم نمی‌‌آید.

_ در سینمای معتبر اگر مردم از کار یک کارگردان خوش‌شان نیاید، ادامه کار برای آن ‌فرد مشکل خواهد شد. باید کنار برود. دلیلش این است که اینجا مردم، میزان سنجش ما نیستند! یعنی برای مردم، کار تولید نمی‌کنیم بلکه میزان برای ما ارتباطات ماست، نه سلیقه تماشاگر!

_ من و دوستی با اسفندیار رحیم مشایی؟ واقعاً دوست دارم بدانم سرچشمه این حرف‌ها چه کسانی بوده‌اند؟! پاسخ این شایعات را بارها داده‌ام و تعجب می‌کنم دوباره پرسیده می‌شود.

_ از این واژه فیلم و سریال مستهجن به شدت متنفرم. یک سایت این خبر را درج کرد و مدارکش هم موجود است. از آنها به دادگاه شکایت کردم که به جرم نشر اکاذیب محکوم هم شدند. سایت و روزنامه‌شان هم بسته شد.

_ چند جوان به دادگاه آمده بودند. با خودم گفتم این حرف‌ها نمی‌تواند کار این جوان‌ها باشد! به آنها گفتم بگویید چه فردی پشت شما بوده تا رضایت بدهم. آنها اعلام کردند که چهارنفر به دنبال بدنام کردن من بوده و نام آن افراد در دادگاه برده شد. متأسفانه نام آن افراد را امروز در همه جا می‌شنوید و بنده هم در کمین نشسته‌ام تا روز موعد اسامی‌شان را افشاء کنم.

_ من در هالیوود هیچ فیلم و سریال غیرمتعارفی با جامعه آمریکایی تولید نکردم چون اگر چنین چیزی بود، اولا هرگز پخش از شبکه‌های معتبر آمریکا انجام نمی‌شد و دوما امروز روبه‌روی شما برای گفت‌وگو ننشسته بودم! حسادت در بعضی افراد آنان را به یک قاتل تبدیل می‌کند.

_نزدیک به هفتاد درصد فیلمبرداری فیلم «لاله» تمام شده و تنها صحنه‌های پیست باقی مانده که وقتی دولت عوض شد، شبانه پیستی را که ساختیم تخریب و پروژه را تعطیل کردند. به گفته خودشان نزدیک به هفت میلیارد از پول ملت را خوابانده‌اند و متأسفانه فقط من هستم که می‌پرسم این پول کجا رفته و چرا نمی‌گذارید پول ملت به نتیجه بنشیند؟

_درباره «لاله» مزخرف زیاد گفته و شنیده می‌شود. ولی واقعیت یک روی بیشتر ندارد. دو سال‌ونیم است که با لبخند می‌گویند موافق راه‌اندازی دوباره پروژه هستند، ولی مدتی است که عنوان می‌کنند پول ندارند.

_ شنیده بودم فیلم‌نامه‌های دفاع مقدسی چند اصلاحیه می‌خورند اما فیلم‌نامه من که در هالیوود نوشته شده، هیچ اصلاحیه‌ای از وزارت ارشاد نخورده.

منبع : هفته نامه تماشاگران امروز

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 9028 و در روز سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷:۲۰
2024 copyright.