بخش دوم گزارش جشن‌سینما/ اصغر فرهادی هت‌تریک کرد، «فروشنده» رکورددار شد

اصغر فرهادی سه جایزه فردی را در جشن خانه سینما از آن خود کرد، همچنین «فروشنده» با کسب هفت جایزه رکورددار نوزدهمین جشن سینمای ایران شد. «رگ خواب» با دریافت پنج تندیس در رتبه بعدی رکوردداران جشن نوزدهم قرار گرفت.

به گزارش سینماسینما، نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران شامگاه سه شنبه ۲۱ شهریور با حضور هنرمندان عرصه سینما و همچنین مدیران سینمایی در باشگاه پیام برگزار شد که در نهایت اصغر فرهادی و فیلم «فروشنده» توانستند رکورددار شوند. «فروشنده» و «رگ خواب» به ترتیب با هفت و پنج تندیس توانستند بیشترین جایزه را از آن خود کنند.

منوچهر شاهسواری (مدیر خانه سینما)، محمدمهدی حیدریان (رییس سازمان سینمایی)، فرهاد توحیدی، امین حیایی، کارن همایونفر، داریوش اسدزاده، ایرج رامین‌فر، بابک کریمی، ایرج طهماسب، فاطمه معتمدآریا، کوروش تهامی، سیروس ابراهیم‌زاده، هومن سیدی، همایون اسعدیان، فرشید نوابی، جهانگیر کوثری، بهرام عظیمی، باران کوثری و … برخی از هنرمندان و مدیران حاضر در این مراسم‌ بودند.

پس از پایان بخش جوایز فنی که با رکورداری «رگ خواب» همراه بود.، نوبت به تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد رسید که امین حیایی و میلاد کی مرام برای اهدای این جایزه روی صحنه حضور پیدا کردند که امین حیایی با قدردانی از هیئت مدیره خانه سینما، از اینکه برای حضور در این مراسم دعوت شده تشکر کرد.

 

فرید سجادی حسینی با کسب تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «فروشنده» سومین جایزه را برای فیلم اصغر فرهادی به ارمغان آورد.

در ادامه علی جلیلوند و غزل شاکری برای اهدای تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش مکمل زن روی صحنه حضور پیدا کردند.

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به پانته آ پناهی ها برای فیلم «لاک قرمز» اهدا شد. پناهی‌ها به علت اجرای تئاتر در مراسم حضور نداشت و شبنم مقدمی جایزه او را دریافت کرد.

در بخشی دیگر از جشن سینمای ایران، تقی‌پور نماینده موزه صلح با یادی از سینماگران سرشناس ایرانی موزه صلح در سخنانی گفت: «سال اول دبیرستان بودم و در سال ۱۳۶۰ در آزادسازی خرمشهر حضور داشتم و امسال وارد سی و پنجمین سال نشستنم می‌شم و افتخار می‌کنم که ما نشسته‌ایم تا همه ایرانیان به راحتی بایستند.»

در ادامه با نمایش بخش هایی از نهمین جشن خانه سینما در سال ۸۴ که به تجلیل از استاد محمدرضا شجریان اشاره داشت، قسمت هایی از اجرای استاد آواز ایران در این مراسم برای حاضران پخش شد.

معتمدآریا: ممنوع‌الفعالیت شدن برخی بازیگران زن ناخوشایند است

برای اهدای تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول مرد، فاطمه معتمدآریا و ایرج طهماسب روی صحنه حاضر شدند و معتمدآریا در سخنانی گفت: «اینجا هم ما را به آقایی قبول کردند… در حرفه ما مهم نیست زنی یا مرد و مهم این است که همدلی و همراهی و اگر پرتوان نباشی زود رها می‌شوی و می‌روی. درخواست من این است که مسئولان با هنرمندان همراه شوند. اینکه برخی از بازیگران خانم ممنوع‌الفعالیت می‌شوند بسیار ناخوشایند است که باید این اتفاق متوقف شود.»

در نهایت تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول مرد به شهاب حسینی برای بازی در فیلم «فروشنده» اهدا شد. حسینی به دلیل اجرای نمایش اعتراف در جشن حاضر نبود و بابک کریمی به نمایندگی از او این جایزه را دریافت کرد.

حمید نعمت الله، ساره بیات و نوید محمدزاده تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول زن را به لیلا حاتمی برای بازی در «رگ خواب» اهدا کردند. حاتمی پس از دریافت جایزه با بیان این نکته که از اکیبپ خوشایندی جایزه را دریافت کرده گفت: «از گروه سازنده فیلم «رگ خواب» متشکرم.»

پس از پایان بخش جوایز بهترین بازیگران، فرشته طائرپور، ابولحسن داودی، فرهاد توحیدی، هارون یشایایی، رخشان بنی‌اعتماد و غلامرضا موسوی برای اهدای تندیس بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم روی صحنه آمدند.

تندیس شایستگی بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی برای نگارش فیلمنامه «فروشنده» اهدا شد. فرهادی به دلیل سفر برای ساخت فیلم جدیدش در جشن حضور نداشت و بابک کریمی جایزه او را دریافت کرد.

تندیس شایستگی بهترین کارگردانی هم به اصغر فرهادی برای «فروشنده» اهدا شد و مریم نراقی دستیار اصغر فرهادی جایزه را در نبود فرهادی دریافت کرد.

فرهادی: امیدوارم این رقابت باعث نزدیکی سینماگران شود

در ادامه ابوالحسن داوودی پیش از اعلام نام بهترین کارگردان گفت: «امیدوارم از فرصت این همدلی اهالی سینما استفاده شود و هیچ فیلمی توقیف نشود و اگر فیلمی هم رفع توقیف شد هیچ نهادی امکان نمایش را از فیلم ها نگیرد.»

تندیس شایستگی بهترین فیلم به «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی رسید تا سومین جایزه را برای او در جشن نوزدهم خانه سینما به ارمغان آورد. در ادامه پیام تصویری فرهادی برای حضار پخش شد و فرهادی با ابراز تاسف از عدم حضورش در این مراسم گفت: «متاسفم که امشب پیش شما نیستم و از همه برگزارکنندگان تشکر می‌کنم و امیدوارم این رقابت باعث نزدیکی سینماگران شود و از پرویز یشایایی برای زحمتی که برای برگزاری جشن کشیده است تشکر می‌کنم.»

اجرای موسیقی توسط اشکان خطیبی پایان بخش این مراسم بود.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 65998 و در روز سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۷:۴۰
2024 copyright.