بدرقه جمشید الوندی به آرامگاه ابدی

مراسم تشییع جمشید الوندی فردا یکشنبه ۱۷ دی ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش  سینماسینما، مراسم تشییع جمشید الوندی (فیلمبردار سینما) فردا ۱۷ دی‌ماه ساعت ۹:۳۰ صبح مقابل ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار خواهد شد.

تورج منصوری از فیلمبرداران پیشکسوت سینمایی با تأکید بر اینکه جمشید الوندی خیلی زود از میان ما رفت، گفت: او از سربازی به ژنرالی رسیده بود و تمام مراحل کار کردن را در یک گروه فیلمبرداری تجربه کرده بود. یعنی به آرامی مراحل را پشت سر گذاشته بود تا پشت دوربین باشد و فکر نمی‌کنم کسانی که در سینمای ایران سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت دارند جمشید الوندی را نشناسند.

او همچنین بیان کرد: برخی‌ آدم‌ها قبل از اینکه باید، از میان ما می‌روند، چون از بی‌توجهی محیط و کج رفتاری روزگار دق می‌کنند. امیدوارم محیط سینما کمی با پیشکسوتان مهربان‌تر باشد و ما هم البته در انجمن فیلمبرداران تلاش می‌کنیم بیش از آنچه تاکنون توجه داشتیم قدر و شأن و منزلت این سینماگران را بدانیم.

جمشید الوندی متولد ۱۳۲۲ پس از تحمل یک دوره بیماری ۱۵ دی ماه درگذشت. در کارنامه کاری‌اش فیلمبرداری فیلم‌های چون خانواده ارنست (۱۳۸۸)، تیغ‌زن (۱۳۸۷)، زن بدلی (۱۳۸۵)، این ترانه عاشقانه نیست (۱۳۸۴)، نگاه (۱۳۸۳)، باج خور (۱۳۸۲)، شب‌های روشن (۱۳۸۱)، بهشت از آن تو (۱۳۷۹)، جان‌سخت (۱۳۷۶)، بالاتر از خطر (۱۳۷۵)، عروسی مهتاب (۱۳۷۵) و …را دارد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 76691 و در روز شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵:۳۱
2024 copyright.