برترین‌های انجمن جلوه‌های تصویری آمریکا معرفی شدند

بازی تاج و تختانجمن جلوه‌های تصویری آمریکا دیشب اسامی نامزدهای خود را برای پانزدهمین سال اهدای جوایز برترین‌های سال معرفی کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، انجمن جلوه‌های تصویری با اعلام نامزدهای امسال خود برای بهترین جلوه‌های تصویری سال ۲۰۱۶، «بازی تاج و تخت» را با ۱۱ نامزدی در بخش تلویزیون از هر محصول دیگری از این زمینه شایسته‌تر دانست و «سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» را نیز با هفت نامزدی در بخش سینمایی در راس امیدداران جای داد.

نامزدهای پانزدهمین جوایز سالانه انجمن جلوه‌های تصویری (VES) در ۲۴ بخش معرفی شدند.

«دکتر استرنج»، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه‌ آنها»، «خانه میس پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب» ، «سرکش» و «کتاب جنگل» پنج فیلمی هستند که در بخش جلوه‌های ویژه فتورئال سینمایی نامزد شده‌اند.

در بخش انیمیشن «در جستجوی دوری»، «کوبو و دو رشته سیم»، «موآنا»، «شازده کوچولو» و «زوتوپیا» نامزد هستند.

نامزدی در بخش دستاوردهای ویژه انیمیشنی در فیلم فتورئال نیز شامل «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها»، «سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای»، «کتاب جنگل» در دو بخش شاه لویی و شیر خان و «وارکرافت» شده‌است.

دستاوردهای ویژه انیمیشنی در اثری تجاری، دستاوردهای خلاقانه محیط زیستی در فیلم بلند فتورئال، دستاوردهای ویژه بصری سینمایی در یک پروژه فتورئال، از دیگر بخش‌های ۲۴‌گانه بوده‌اند.

این در حالی است که اسکار نیز ۱۰ فیلم منتخب برای کسب اسکار بخش جلوه‌های تصویری اسکار هشتاد و نهم را معرفی کرده است و «سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای»، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» و «کوبو و دو رشته سیم»، «ورود»، «بی‌اف‌جی»، «آب عمیق در افق» ، «دکتر استرنج»، «کتاب جنگل» و «مسافران» فیلم‌هایی هستند که در این بخش انتخاب آکادمی را تشکیل داده‌اند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 39561 و در روز چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹:۱۰
2024 copyright.