بررسی فیلم های جشنواره فجر در سینماسینما/ ۵ – خوب، بد، جلف

خوب،بد، جلفبرای پیمان قاسمخانی که در چند دوره جشنواره فیلم فجر در مقام فیلمنامه نویس آثاری را خلق کرده است که مخاطبین جشنواره را به این نتیجه رساند که می توان در فضایی غیر از ملودرام هم نظر داوران را به خود جلب کرد؛ چه چیزی بهتر از حضور در مقام فیلمساز با فیلمی که از همان عنوانش هم نمک می ریزد؟

به گزارش سینماسینما، پیمان قاسمخانی «خوب، بد، جلف» را درست زمانی جلوی دوربین برد که احساس کرد تمامی ایده هایش یا در تلویزیون و به مدد ممیزی های گسترده آن به هدر می رود و یا در سینما نمی تواند تمامی آنچه که در ذهن دارد به تصویر بکشاند. تجربه متوسط او با کمال تبریزی در «طبقه حساس» نشان می دهد جنس شوخی های پیمان قاسمخانی نیازمند کارگردانی بود که حرف او را بفهمد و اینبار چه کسی از خودش بهتر؟

شاید «خوب، بد، جلف» نتواند در سطح رقابت برای حضور در میان سیمرغ بگیران جشنواره جایی داشته باشد اما همین که بتواند ذائقه جشنواره امسال را در سال پایانی دولت تغییر دهد خودش یک امتیاز خوب برای برگزار کنندگان است که با انتخاب آن در دقیقه نود نسبت به آن واقف بودند.

ترکیب بازیگران فیلم جدید قاسمخانی نشان از یک کمدی پر بازیگر دارد که هر کدامشان در ارائه یک تصویر متفاوت پتانسیل بالایی دارند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

بازیگران و عوامل فیلم:

حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، نیوشا ضیغمی، رضا رویگری، آزاده صمدی، نسیم ادبی، رضا کریمی، امیرمهدی ژوله و… بازیگران «خوب، بد، جلف» هستند.

نویسنده و کارگردان: پیمان قاسمخانی، تهیه کننده: عبدالله اسکندری، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری

نکته غافلگیرانه فیلم:

«خوب، بد، جلف» بدون شک یکی از فیلم های پر مخاطب جشنواره فیلم فجر است و از همین الان می توان پیش بینی کرد که فیلم پیمان قاسمخانی یکی از گزینه های اصلی کسب سیمرغ مردمی جشنواره خواهد بود. جنس شوخی های قاسمخانی در مقام کارگردان احتمالا می تواند تجربه متفاوتی برای مخاطبان این فیلم نامه نویس کاربلد سینمای ایران باشد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 39477 و در روز چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۶:۲۵
2024 copyright.