بررسی فیلم های جشنواره فجر در سینماسینما/ ۹ـ رگ خواب

رگ خوابحمید نعمت الله پیش از این همه فیلم هایش را برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر نمایش داده است. «رگ خواب» هم قبل از جشنواره سی و چهارم کلید خورد و پیش بینی می‌شد این فیلم در جشنواره سی و چهارم حضور داشته باشد. اما تولید آن تا جشنواره سی و پنجم به طول انجامید.به گزارش سینماسینما، پس از فیلم پر سر و صدا و پر بازیگر «آرایش غلیظ» نعمت‌الله به سراغ فیلمی خلوت و ساده رفته است. فیلمی که بازیگر اصلی‌اش با درونیات خودش سر و کار دارد و از این منظر می‌توان گفت «رگ خواب» می‌تواند شخصی‌ترین فیلم فیلمساز به حساب بیاید.

حمید نعمت الله همواره به انتخاب های خاص برای موسیقی فیلم هایش مشهور است. از فیلم «بی پولی» تا رگ خواب سهراب پورناظری به آهنگساز ثابت فیلم‌های حمید نعمت الله تبدیل شده و بعد از آن در «آرایش غلیظ» علاوه بر سهراب پور ناظری، حمید نعمت الله با همایون شجریان برای ترانه تیتراژ فیلمش همکاری کرد. ترانه ای که طرفداران زیادی به دست آورد و مورد استقبال قرار گرفت. فیلم تازه نعمت اله فضای تلخ و غمگینی دار و موسیقی سهراب پور ناظری تفاوت زیادی با کارهای او برای دو فیلم قبلی نعمت الله دارد.

حمید نعمت الله پیش از این همه فیلم هایش را برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر نمایش داده است. «رگ خواب» هم قبل از جشنواره سی و چهارم کلید خورد و پیش بینی می‌شد این فیلم در جشنواره سی و چهارم حضور داشته باشد. اما طولانی شدن فیلمبرداری باعث شد خبر احتمال نمایش فیلم حمید نعمت الله در بخش بین الملل جشنواره فجر مطرح شود که این اتفاق هم نیفتاد و با وجود اینکه قصد تهیه‌کننده فیلم اکران آن پیش از جشنواره سی و پنجم است بود گویا تصمیم سازندگان در دقیقه نود بر حضور فیلم در جشنواره سی و پنجم بود.

رگ خواب را معصومه بیات همسر حمید نعمت الله به نگارش درآورده است که به ماجرای اضمحلال یک زن می‌پردازد و نقش اصلی این فیلم را لیلا حاتمی ایفا می کند.

نکته مهم و غافلگیرانه فیلم:

لیلا حاتمی قبل از ساخت «رگ خواب» یکبار در «سر به مهر» ساخته هادی مقدم دوست، همکار و دوست دیرینه نعمت‌الله تجربه بازی در نقش‌های خلوت و درونی را داشته است. برای همین خیلی عجیب نیست اگر او را مجدد در قالب نقشی این چنین ببینیم و با توجه به تجربه خوب و استقبال مخاطبان از «من» که سال گذشته یک حاتمی متفاوت را جلوی روی مخاطب گذاشت، «رگ خواب» می‌تواند روی حضور لیلا حاتمی حساب ویژه‌ای باز کند.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 41558 و در روز دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۱:۵۲
2024 copyright.