بررسی وضعیت او میکرون در جهان و ایران در رادیو

برنامه مخاطب خاص با حضور پزشکان و کارشناسان در رادیو به بررسی وضعیت او میکرون در جهان و ایران پرداخت و ضمن شفاف سازی موضوع برای مردم، هشدارهای لازم را ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه مخاطب خاص با اجرا و کارشناسی دکتر جواد نوفرستی شب گذشته هجدهم دی ماه ساعت ۲۰ به صورت زنده از رادیو سلامت پخش شد. در این برنامه به بررسی وضعیت او میکرون در جهان و ایران پرداخت شد و ضمن شفاف سازی و حساس سازی نسبت به این موضوع، مطالبه گری نیز داشت.
در این برنامه موضوعاتی همچون روند سه هفته شیوع او میکرون در ایران، آخرین یافته ها از تفاوت های اصلی سویه او میکرون با سویه دلتا، راهکارهای مراقبت و پیشگیری از طغیان سویه او میکرون صحبت شد. در برنامه مخاطب خاص به تهیه کنندگی سهیلا باقری دکتر حمید سوری اپیدمی لوژیست و رئیس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، دکتر علیرضا شبستری مشاور کارگروه بهداشت کمیته علمی ستاد کرونای خراسان و نماینده نظام پزشکی در کمیته استانداردسازی درمان کووید ۱۹ در کمیته علمی، دکتر مسعود یونسیان عضو کمیته علمی کشوری کرونا، دکتر آمیتیس رمضانی متخصص بیماری های عفونی، دکتر محمد کریمی نیا، دکتر هلاکویی اپیدمی لوژیست دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور داشتند و در این باره صحبت کردند.
دکتر یونسیان در بخشی از این برنامه تاکید کرد که اگر کرونا را مدیریت نکنیم کرونا ما را مدیریت می کند. همچنین دکتر هلاکویی هم گفت: مردم باید مراقب سویه جدید کووید ۱۹ در قالب او میکرون باشند. اگر در دنیا موارد این سویه جدید کشف شده به این دلیل است که شرایط رشد ویروس فراهم شده است. این اتفاق هم در ایران رخ می دهد. بنابراین راهکار مقابله با این سویه جدید، زدن ماسک و حضور نداشتن در فضاهای پر جمعیت است.
وی ادامه داد: وقتی ما به پیک های اپیدمی نزدیک می شویم که ویروس قوی تر از قبل ظاهر می شود. بنابراین نباید از این مساله غفلت کنیم، چرا که غافل شدن مردم از این موضوع منجر به عواقب منفی در جامعه خواهد شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 167375 و در روز یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴:۰۲
2024 copyright.