برنامه‌ریز هفته فیلم منتقدان ونیز: تنوع در سینمای ایران من را هیجان‌زده می‌کند

ادی برتوتزیبه اعتقاد اِدی برتوتزی محقق سینما و برنامه‌ریز هفته فیلم منتقدان ونیز، تنوعی که در سینمای ایران وجود دارد هیجان زیادی را با خود به همراه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش سینماسینما، اِدی برتوتزی محقق سینما و برنامه‌ریز هفته فیلم منتقدان ونیز می‌گوید برگزاری بازار فیلم در کنار جشنواره جهانی فیلم فجر کمک بسزایی در پیشرفت به حساب می‌آید.

فیلم‌ها ایرانی را برای هفته منتقدان فیلم ونیز انتخاب می‌کنید؟

من فیلم‌های ایرانی زیادی را تماشا کرده‌ام. به نظر من از لحاظ فرمی و محتوایی، سینمای ایران بسیار غنی به حساب می‌آید. من خیلی از فیلم‌های کلاسیک سینمای ایران را تماشا کرده‌ام. به نظر من کارگردانان جوانان ایرانی متفاوت از نسل‌های گذشته خود کارشان را انجام می‌دهند. این روزها در هر جشنواره بین‌المللی اسم یک کارگردان ایرانی را می‌شنوید که به نظر نکته حائز اهمیتی است. من همیشه از تماشای کارگردانان مطرح و همچنین جوان سینما لذت زیادی می‌برم، چرا که می‌دانم معروف شدن در بازار فیلم امروز سینمای جهان کار چندان ساده‌ای نیست که کارگردانان ایرانی به خوبی آن را انجام داده‌اند.

آیا شما کار تحقیقاتی سینمایی هم انجام می‌دهید؟

بله این کاری هست که در کنار برنامه‌ریز برای جشنواره‌ها انجام می‌دهم، کار تحقیقاتی را نه تنها بر روی سینمای ایران، بلکه بر روی سینمای جهان هم انجام می‌دهم. این کار به نوعی مکمل کار برنامه‌ریزی من نیز هست، چرا که به من کمک می‌کند تا بهترین فیلم‌ها را برای نمایش انتخاب کنم.

سینمای ایران تا چه حد در ایتالیا محبوبیت دارد؟

مطمئناً پخش گسترده‌ای در انتظار این فیلم‌ها نیست ولی با نگاهی به آمار می‌توان فهمید که فیلم‌های ایرانی جوایز بسیاری را از جشنواره‌های ایتالیایی دریافت می‌کنند. زمانی که یک فیلم جوایز بسیاری را از جشنواره‌های مطرح دریافت می‌کند، خیلی از سینماروها تمایل به تماشای آن‌ها پیدا می‌کنند. آخرین نمونه در این ارتباط نیز فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی است که با برنده شدن جایزه اسکار محبوبیت بسیاری در گیشه پیدا کرد.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 53807 و در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۸:۴۲
2024 copyright.