برنامه ویژه جشنواره برلین در تهران

برای اولین بار بخش اسپاتلایت جشنواره فیلم برلین، چهار فیلم کوتاه را در جریان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش می‌گذارد.

به گزارش سینماسینما، جشنواره بین‌المللی فیلم برلین چند سالی است که برنامه‌ نمایش ویژه‌ای خارج از بازه زمانی این رویداد سینمایی تحت عنوان «اسپاتلایت» را برگزار می‌کند و امسال نیز این برنامه از ماه نوامبر آغاز می‌شود و با نمایش فیلم‌های کوتاه در ایران و جنوب آسیا همراه خواهد بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ نوامبر (۱۹ تا ۲۴ آبان) برگزار می‌شود میزبان برنامه “برلیناله اسپاتلایت: فیلم‌های کوتاه” خواهد بود که با نمایش ۴ فیلم کوتاه همراه می‌شود که توسط «سیمونه اسپانی» یکی از اعضای کمیته انتخاب جشنواره برلین معرفی می‌شوند و وی درباره بخش فیلم کوتاه جشنواره برلین، فرآیند انتخاب و قالب فیلم‌های کوتاه صحبت خواهد کرد و به پرسش‌های مخاطبان پاسخ می‌دهد.

«آنا هنکل-دونراسمارک» رئیس بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم برلین در این باره گفت: فیلم‌های کوتاه همواره جایگاه مهمی در برلیناله داشته‌اند و مخاطبان را مسحور پیچیدگی‌های محتوایی و ساختاری خود می‌کند. این آثار از مرزهای تعریف شده برای ژانرهای سینمایی و الگوهای فکری از پیش تعیین شده عبور می‌کنند. برنامه “برلیناله اسپاتلایت” در ایران و جنوب آسیا مخاطبان را به کشف تنوع و نوآوری هنری در بخش فیلم کوتاه جشنواره برلین دعوت می‌کند.

چند کشور جنوب آسیا نیز امسال و سال آینده میزان برنامه اسپاتلایت فیلم‌های کوتاه جشنواره برلین خواهند بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتا تهران امسال ۴ فیلم کوتاه را قالب این برنامه به نمایش می‌گذارد که همگی پیش از این در جشنواره‌ فیلم برلین به نمایش گذاشته شده‌اند. این فیلم‌ها شامل «سیاره سیگما» به کارگردانی «موموکو ستو» (فرانسه، ۲۰۱۴)، «آرزوهای خوب» ساخته «سیلویا شدلبوئر» (آلمان، ۲۰۱۸)، «آتش گرفتن» به کارگردانی «میشل سویز» (فرانسه، ۲۰۱۹) و «ببر تاسمانی» ساخته «ورجین کیتون» (فرانسه،‌ ۲۰۱۸) را به نمایش خواهد گذاشت.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 124912 و در روز شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۲:۵۹
2024 copyright.