«برگ جان» بهترین فیلم شانزدهمین جشنواره توسعه سبز شد

فیلم سینمایی « برگ‌ جان» ساخته ابراهیم مختاری در شانزدهمین جشنواره توسعه سبز، برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش سینماسینما، بیست‌وششمین همایش ملی_منطقه‌ای انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران و شانزدهمین جشنواره توسعه سبز که به صورت مجازی در اسفندماه امسال با عنوان «محیط زیست در برنامه‌ریزی و آمایش سرزمین، جایگاه و چشم‌انداز تعاملات منطقه‌ای و جهانی» برگزار شد، فیلم سینمایی «برگ جان» از میان آثار ارسالی در بخش بهترین فیلم در حوزه محیط‌زیست برگزیده شد.

دردانه آقاجانی، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان محیط‌زیست و از داوران شانزدهمین جشنواره توسعه سبز بیان کرد: امسال بیست و ششمین سالگرد همایش در کنار جشنواره توسعه سبز برگزار شد و مانند دوره‌های گذشته این رویداد از آثار برگزیده که در حوزه محیط‌‎زیست تولید و ساخته شده‌اند تقدیر به عمل آمد.

او ادامه داد: این جشنواره امسال در روزهای سوم و چهارم اسفندماه برگزار و در بخش فیلم‌های حوزه محیط‌زیست از میان آثار ارسالی به دبیرخانه، فیلم «برگ‌جان» ابراهیم مختاری برگزیده و از آن تقدیر شد. همچنین از فرهاد دبیری، پیشکسوت حوزه حقوق محیط‌زیست تقدیر به عمل آمد.

آقاجانی درباره شیوه برگزاری این  جشنواره نیز توضیح داد: این جشنواره در چهارده دوره گذشته به صورت حضوری برگزار شد و از سال ۹۹ به دلیل پاندمی و شیوع کرونا به صورت برخط به فعالیت خود ادامه داد. در این رویداد فیلم‌ها به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شوند و پس از دریافت توسط دبیرخانه با حضور هیئت داوران که از اعضا هیئت مدیره انجمن متخصصان محیط‌زیست به ریاست مجید عباسپور است، آثار بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. نقاشی، عکاسی و فیلم سه بخش اصلی جشنواره توسعه سبز است که هر ساله در آذرماه فراخوان آن اعلام می‌شود.

فیلم سینمایی «برگ جان» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی ابراهیم مختاری و با بازی سعید پورصمیمی، مهدی احمدی و مریم مقدم در سال ۹۵ ساخته و در گروه سینمایی هنروتجربه روی پرده رفت. این فیلم در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی متعددی به نمایش درآمده است.

در خلاصه داستان این اثر که فیلمی با موضوع احترام و قدردانی طبیعت و جهان هستی است آمده: «برگ جان» حکایت آدمی است در تقلای رسیدن به خواسته‌ای است که چون به آن می‌رسد دیگر برایش ارزشی ندارد. پس مسیر زندگی را برای رسیدن به آرزویی تغییر می‌دهد که همواره در پی برآورده شدنش بود اما… .

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 171249 و در روز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۵:۵۸
2024 copyright.