بزرگداشت داریوش ارجمند در یک رویداد سینمایی – ورزشی/ حضور دو فیلم ایرانی در جشنواره ورزشی میلان

نشست خبری یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی صبح امروزشنبه ۲۳ دی-در کمیته ملی المپیک برگزار شد. 

به گزارش سینماسینما،احسان شیعه مدیر شبکه ورزش و رییس جشنواره در ابتدای این جلسه گفت: «یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی از شهریور ماه امسال کلید خورد و مخاطبان در رشته های فیلم، ‌برنامه تلویزیونی و عکس می توانستند شرکت کنند. مهلت ارسال اثر به دبیرخانه تا اواخر آبان ماه بود که به‌دلیل استقبال مخاطبان این مهلت تا ۵ آذر ماه تمدید شد. خوشبختانه رشد خوبی را هم نسبت به سال های گذشته شاهد بودیم. »

او ادامه داد: «از‌دلایل اهمیت این جشنواره نسبت به سایر جشنواره های تخصصی باید به تخصصی بودن آن که فیلمسازی ورزشی به عنوان یک ژانر شناخته شده سینمایی در‌دنیا مطرح است، اشاره کرد. در حوزه برنامه سازی تلویزیونی نیز شرایط همین طور است. امروزه شرکت های سخت افرازی تجهیزات خود را برای پوشش مسابقات ورزشی آماده می کنند. ایران جز ۱۶ کشوری است که جشنواره فیلم های ورزشی را به صورت منطقه ای برگزار می کند و برگزیدگان این جشنواره‌ به جشنواره فیلم های ورزشی میلان ایتالیا می روند و در میدانی جهانی تر داوری می شوند. سومین ویژگی منحصر به فرد جشنواره، عدم حمایت دولتی از آن است.علت حمایت شبکه ورزش از‌این جشنواره‌نیز همین است. احساس کردیم اگر به عنوان یک حامی جدی پشتیبان جشنواره نباشیم، خطر تعطیلی آن وجود دارد. بدین ترتیب از امشب تا اختتامیه ویژه برنامه زنده «سینماورزش» از شبکه ورزش اخبار و رویدادهای جشنواره را پوشش می دهد.اجرای این برنامه را رامین راستاد برعهده دارد. »

مجتبی علوی دبیر  جشنواره فیلم های ورزشی درباره تلفیق سینما و ورزش گفت:« دو مقوله‌محبوب سینما و ورزش‌در این جشنواره پیوند می‌خورند. تعداد نهادهای حامی بی شمار است اما یک قران کمک به ما نشده است. البته گزارش چند وقت پیش بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره برگزاری جشنواره های متعدد بیهوده به ما ضربه زد. در حالی که جشنواره فیلم های ورزشی تخصصی و زیر نظر فدراسیون فیکس است. ۱۱۶ کشور دنیا عضو این فدراسیون هستند. ایران از سال ۸۱ به عضویت آن درآمده و اگر سال گذشته به این فدراسیون اثر نمی فرستادیم ممکن بود برای هفت سال حذف شویم. اما خوشبختانه امسال دو فیلم «آر یو والیبال» و «گزارشگر» رتبه اول را از ایران در فدراسیون از آن خود کردند در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی دو بزرگداشت برای داریوش ارجمند که عضو فدراسیون کشتی پهلوانی هستند و یونس علی شیری عکاس پیشکسوت ورزشی برگزار می شود. »

در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی دو بزرگداشت برای داریوش ارجمند که عضو فدراسیون کشتی پهلوانی هستند و یونس علی شیری عکاس پیشکسوت ورزشی برگزار می شود.

محمد مختاری دبیر بخش عکس جشنواره نیز گفت:« عکاسان ورزشی پیش از این کمتر مورد حمایت جشنواره ها بودند اما با اضافه شدن بخش عکس به جشنواره یازدهم فیلم های ورزشی و حمایت های شبکه ورزش یقین داریم محفل ارزشمندی در این حوزه برگزار خواهد شد.  از ۴۴ کشور امسال آثار بدیع و متنوعی به جشنواره ارسال شد که می تواند از توفیقات برجام هم باشد. ۳۶۷ عکاس از عکاسان طراز اول با ۱۸۰۰ عکس توسط یک داور خارجی و ۴ داور ایرانی در جشنواره ارزیابی شده اند. به دلیل استقبال زیاد، فراخوان جشنواره ‌دو بار تمدید شد و تا ششم آذر ماه ادامه یافت. در این دوره از جشنواره از هنرمند فقید علیرضا سلطانی شاد و  آقای تبریزی تجلیل خواهد شد.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 77203 و در روز شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵:۳۵
2024 copyright.