بزرگداشت عباس کیارستمی در چهاردهمین جشن تصویر سال

تصویر سالچهاردهمین دوره‌ جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر از اول تا ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۵ همچون دوره‌های گذشته، با دراختیار داشتن کلیه‌ نگارخانه‌ها و تالارهای نمایش خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش سینماسینما، امسال هم در کنار نمایشگاه سالانه در رشته‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور و فیلم، علاوه بر دو شاخه عکاسی ایران ما و موبایلی بخش ویژه‌ای با عنوان مادربزرگ و پدربزرگ ایرانی در نظر گرفته شده است.

عباس کیارستمی عنوان بخش ویژه بزرگداشت در چهاردهمین دوره‌ جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر است که با همراهی سی‌و‌پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود.

تمامی عکس‌ها و آثار گرافیکی کاریکاتور و فیلم با موضوع عباس کیارستمی به صورت نمایشگاهی مستقل در این بخش هم‌زمان با چهاردهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر در خانه‌ هنرمندان ایران ارائه خواهد شد.

آثار منتخب بزرگداشت عباس کیارستمی به همراه برگزیده فیلم‌های دانشجویان کلاس‌های آموزش فیلمسازی عباس کیارستمی در داخل و خارج از کشور همزمان و در بخش ویژه بزرگداشت کیارستمی با سی‌و‌پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو اول تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ نمایش داده خواهند شد.

ارایه آثار این بخش نیز می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی در سایت به‌ صورت آپلود تصویر و نیز ارسال سی‌دی صورت گیرد.

بخش ویژه عکاسی با همراهی معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

در این بخش همه عکس‌هایی که از مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های ایرانی به صورت پرتره، زندگی روزمره، حضور در آیین‌ها و مراسم ملی و مذهبی و سایر جنبه‌های زندگی‌شان گرفته شده باشند، داوری و ارائه خواهد شد.

تعداد عکس‌های ارسال شده در بخش مسابقه مادربزرگ و پدربزرگ ایرانی حداکثر ۱۰ تک عکس در نظرگرفته شده است.

ارایه آثار این بخش نیز همانند بخش بزرگداشت است.

در این بخش از سوی هیئت داوران بخش عکس به ۱۰ اثر برگزیده، تندیس تصویر سال، دیپلم افتخار و ۱۰ میلیون ریال به هر یک از برگزیده‌ها از سوی معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران اهدا می‌شود.
بخش عکس در رشته‌های خبری، مستنداجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان، نگاهی دیگر، شامل آثاری است که در فاصله زمانی نیمه دوم سال ۱۳۹۴ و سال ۱۳۹۵ گرفته شده باشند.

آثار ارسالی در بخش عکس برای هر رشته‌ خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان و نگاهی دیگر، حداکثر پنج تک عکس و یک مجموعه‌ (دو تا پنج عکس) درنظرگرفته شده است که ارایه این آثار نیز مانند دو بخش قبلی جشنواره است.

مبلغ ورودیه برای شرکت‌کنندگان بخش عکس (آزاد و جوان) ۲۰ هزارتومان درنظر گرفته شده است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد.

دو بخش عکس‌های موبایلی و ایران ما محدودیتی برای زمان عکسبرداری ندارد.

به روال دو سال گذشته دو بخش مسابقه عکس ایران ما و موبایلی برگزار می‌شود.

موضوعاتی که در بخش عکس ایران ما برای شرکت کنندگان درنظر گرفته شده عبارتند از: طبیعت، ویژگی‌های اقلیمی و جاذبه‌های گردشگری ایران، مردم‌نگاری اقوام و خانواده ایرانی، میراث فرهنگی و بناهای تاریخی و مذهبی ایران آیین‌های مراسم و رویدادهای ملی و مذهبی، رخدادها و چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری، رخدادهای مهم سیاسی، ورزشی، علمی و صنعتی ایران، عکس‌های قدیمی از آلبوم‌های خانوادگی.

تعداد عکس‌های ارسال شده در بخش مسابقه «ایران ما» حداکثر ۱۰ تک عکس در نظرگرفته شده است.

در این بخش از سوی هیئت داوران بخش عکس به ۱۰ اثر برگزیده، دیپلم افتخار و جوایز ارزنده اهدا می‌شود.

عکس‌های موبایلی با موضوع آزاد در نظر گرفته شده و شرط سنی ندارد.
تعداد عکس‌های ارسال شده در بخش مسابقه عکس‌های موبایلی حداکثر ۱۰ تک عکس در نظرگرفته شده است که می‌تواند شامل دو بخش یا یکی از این دو بخش باشد.

دو بخش گرافیک (پوستر) و کاریکاتور، همچون سال‌های گذشته با موضوع آزاد برگزار می‌شود. آثار بخش آزاد و جوانان زیر ۲۵ سال با نظر هیئت داوری معرفی شده از سوی انجمن طراحان گرافیک ایران و گروه‌های آزاد کاریکاتور انتخاب و به‌ نمایشگاه راه خواهند یافت.

طبق روال گذشته، جشنواره فیلم تصویر همزمان با نمایشگاه تصویر سال درخانه هنرمندان برگزار می‌شود. همه‌ فیلم‌های غیرتجاری شامل فیلم‌های مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن، ویدئوآرت و موبایلی که از خلاقیت هنری برخوردار باشند، در دو بخش کمتر از ۱۵ دقیقه و بالاتر از ۱۵ دقیقه در این جشنواره عرضه خواهند شد.

فیلم‌های منتخب در مدت برگزاری جشن تصویرسال، همه روزه در خانه‌ هنرمندان ایران، به ‌نمایش درمی‌آیند.

بخش جشنواره جشنواره‌ها همچون سال ۱۳۹۴ با همراهی سازمان سینمایی کشور، فیلم‌های برنده‌ی جشنواره‌های فیلم برگزار شده در طول سال ۱۳۹۵ ایران به‌عنوان بخش جنبی جشنواره فیلم تصویر نمایش داده می‌شوند.

امسال نیز فیلم‌های برنده و برگزیده‌ بخش هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینما حقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما از اول تا بیستم اسفندماه ۱۳۹۵در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران به‌ نمایش درمی‌آید.

در چهاردهمین دوره‌ جشن تصویرسال در ادامه رویکرد ویژه به ‌جوانان جایزه جوانان زیر ۲۵ سال به‌ یاد و نام محسن رسول‌اف، هنرمند جوانی که شهریورماه سال ۱۳۸۷ در سانحه سقوط هواپیما درگذشت در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم، ازطریق آرای هیئت داوری خاص هر رشته اهدا خواهد شد.

در این بخش به‌منظور شناسایی و تشویق استعدادهای جوان کشور، برای هر یک از بخش‌های عکاسی (پنج رشته)، کاریکاتور، گرافیک، پوستر و جشنواره فیلم تصویر، تندیس ویژه، دو دیپلم افتخار و جوایز نقدی در نظر گرفته شده‌ است که همچون دوره‌های گذشته از سوی بنیاد فرهنگی هنری محسن رسول‌اف اهدا می‌شود.

مهلت ارسال آثار از ۱۵ آذر تا ۱۵دی ماه ۱۳۹۵درنظر گرفته شده است.

هنرمندان علاقمند به شرکت در چهاردهمین جشن تصویر سال می‌بایست از طریق ثبت نام و آپلود در سایت تصویر و همچنین ارسال سی‌دی و دی‌وی‌دی آثار به دبیرخانه تصویرسال اقدام کنند.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32933 و در روز پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳:۴۰
2024 copyright.