بنیاد فیلم آمریکا از ستاره فیلم «مری پاپینز» تجلیل می‌کند

«جولی اندروز» بازیگر برنده اسکار انگلیسی به عنوان دریافت کننده جایزه دستاورد سینمایی چهل‌وهشتمین دوره جوایز بنیاد فیلم آمریکا (AFI) معرفی شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از واریتی،‌ «کاتلین کندی» رئیس بنیاد فیلم آمریکا گفت: استعداد «جولی اندروز» از همه لحاظ فوق‌العاده و الهام‌بخش احساس لذت مشترک در میان نسل‌ها بوده است و یادگارهای او در میراث فرهنگی‌امان، گواهی بر قدرت این غالب هنری برای جمع ‌کردن ما در کنار یکدیگر در مهم‌ترین زمان‌ها بوده است.

«اندروز» برای بازی در فیلم «مری پاپینز» موفق به کسب جایزه اسکار، گلدن گلوب و آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) شد و سال بعد از آن نیز برای بازی در نقش به یادماندنی «ماریا» در فیلم «اشک‌ها و لبخندها» برای دومین بار نامزد اسکار شد و یک جایزه گلدن گلوب دیگر دریافت کرد.

این دو نقش «اندروز» را به اوج قله یک ستاره بین‌المللی رساند و وی را تبدیل به چهره‌ای نمادین و دوست‌داشتنی برای چندین نسل از سینمادوستان کرد. وی در مجموع یک جایزه اسکار، پنج گلدن گلوب، سه جایزه گرمی و دو جایزه امی در کارنامه کاری خود دارد.

وی در انیمیشن‌هایی چون «آکوامن»، قسمت‌های دوم، سوم و چهارم «شرک»، «من نفرت‌انگیز» و «مینیون‌ها» نیز صداپیشگی کرده است و قرار است در سریال جدید کمپانی نتفلیکس با نام «برابتون» نیز بازی کند.

«جولی اندروز» امسال همراه با «پدرو آلمادوار» جایزه شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را نیز دریافت کرد.

جایزه دستاورد سینمایی بنیاد فیلم آمریکا از سال ۱۹۷۳ ایجاد شد و «جان فورد» اولین برنده این جایزه بود. «دنزل واشنگتن»، «جورج کلونی»، «دایان کیتون»، «جان ویلیامز»، «جین فوندا»، «مل بروکس»، «شرلی مک‌لین»، «مورگان فریمن»، «مایک نیکلاس» و «مایکل داگلاس» از جمله دریافت‌کنندگان این جایزه سینمایی در چند سال اخیر بوده‌اند.

مراسم اعطای جوایز فیلم بنیاد فیلم آمریکا (AFI) روز ۲۵ آوریل در لس آنجلس برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 121906 و در روز شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۹:۲۵
2024 copyright.