بنیامین بهادری از «سلام بمبئی» گفت: گلزار لیاقت خود را در سینما ثابت کرده است

بنیامین، شایلیبنیامین بهادری معتقد است: «وقتی یک بازی را تازه یاد می‌گیرید، بهتر است پشت دست دیگران بنشینید.حقیقتا دلم می‌خواست پشت دست گلزار بنشینم. چون او استانداردهای مناسب برای این کار را داشت.»

بنیامین بهادری در گفت‌و‌گویی با شماره ۵۸۵ مجله «همشهری جوان» از چگونگی ورودش به سینما، تجربه بازیگری، انتخاب همسرش به عنوان نقش مقابلش و ماجرای بازیگر شدن خواننده‌ها گفت.

او در بخشی از این گفت‌و‌گو در پاسخ به این سوال که چه چیزی برای بازی در «سلام بمبئی» مجابش کرد گفت: «مهمترین گارانتی برای من در این پروژه حضور گلزار بود. از یک سو رضا گلزار به عنوان کسی که نماد ساختار استاندارد سینمای ایران است در این کار حضور داشت و از سوی دیگر «سلام بمبئی» پروژه‌ای بود که یکی دو سال روی آن زحمت کشیده بودند. بنابراین حس کردم فیلمی است که ساختار استانداردی دارد و در غیر این صورت احتمالا گلزار قبول نمی‌کرد در آن بازی کند.»

او در مورد ایراداتی که منتقدین از لحاظ تکنیکی بر این فیلم وارد می‌دانند توضیح داد: «به نظرم این فیلم خیلی صمیمی، ساده و گرم به موضوعی عاشقانه می‌پردازد و این همان چیزی است که مردم احتیاج دارند. حالا این که از نظر تکنیکال چه درجه‌‌ای را کسب می‌کند، واقعا نمی‌دانم چون در این زمینه تخصص ندارم ولی فکر می‌کنم مخاطب از این کار خوشش آمده و برایش دلنشین بوده است. نزدیکان و اعضای خانواده من عمدتا نقادانه راجع به کارهایم نظر می‌دهند اما وقتی «سلام بمبئی» را دیدند خوششان آمد.»

بنیامین در مورد میزان رضایت خودش از بازی در «سلام بمبئی» افزوده است: «راستش خودم را خوب ندیدم. به هر حال ما فرصت خیلی زیادی نداشتیم چون فیلم در شرایط سختی ساخته شد. با این که همه چیز را تدارک دیده بودند و کل اتفاق‌ها را براساس یک استاندارد خوب برنامه‌ریزی کرده بودند ولی به هر حال این گروه در یک کشور غریبه کار می‌کرد و همین مسئله شرایط را سخت‌تر از حالت عادی کرده بود.»

او در مورد این سختی‌ها تصریح کرده است: «من انتظار داشتم آن جا بتوانیم به تمرینات متعدد برسیم، برداشت‌های زیادی داشته باشیم و اصطلاحا صحنه را برای ما نگه دارند ولی چیزی که شما می‌بینید عمدتا با برداشت‌های اول و دوم نهایی شده است. البته دوستان می‌گفتند نیازی به تکرار و ممارست نیست ولی من فکر می‌کردم برای بعضی صحنه‌ها باید این اتفاق می‌افتاد.»

بهادری در مورد کوتاه بودن نقش‌اش گفته است: «فکر می‌کنم حضورم بیشتر به عنوان بازیگر مهمان بود. حتی به عوامل فیلم گفتم می‌توانید برای نام من در تیتراژ و پوستر از عنوان بازیگر مهمان استفاده کنید ولی آن‌ها سکانس‌هایم را شمردند و گفتند بیشتر از یک بازیگر مهمان در پروژه حضور داشته‌ای. از طرف دیگر وقتی شما یک بازی را تازه یاد می‌گیرید، بار اول یا دوم برای این که مطمئن شوید باید چه کار کنید، بهتر است پشت دست دیگران بنشینید.»

او ادامه داده است: «حقیقتا دلم می‌خواست پشت دست گلزار بنشینم. رضا گلزار استانداردهای مناسب برای این کار را داشت. متاسفانه خیلی شنیده‌ام که می‌گویند او بازی هنری ارائه نمی‌دهد و بیشتر کاراکتری تجاری دارد اما اصلا این را قبول ندارم و حتی اگر چنین باشد هم، او لیاقت‌های خود را ثابت کرده است. گلزار در شرایط خاص و پیچیده این فیلم، خیلی خوب درخشید و ما به او افتخار می‌کنیم.»

بنیامین بهادری در مورد اضافه شدن همسرش به «سلام بمبئی» هم توضیح داده است: «روزی که می‌خواستیم از ایران به هند برویم فهمیدم نقش مقابل من هنوز انتخاب نشده است و گفتند برای نقش سونیا چند دختر هندی تست داده‌اند. همان زمان به آن‌ها گفتم می‌خواهید خانم من، این نقش را بازی کند؟ گفتند مگر می‌تواند هندی حرف بزند؟ گفتم فکر می‌کنم از پسش برآید.»

او ادامه داده است: «بعد جلسه‌ای گذاشتند و متن هندی را به او دادند و تست گرفتند. من در آن جلسه حاضر نبودم ولی زمانی که به من زنگ زدند گفتند خانم محمودی از شما بهتر بازی می‌کند! همین طور هم شد و در آن چند سکانسی که حضور دارد خوب بازی کرد و به قول معروف روسفیدم  کرد.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 37566 و در روز پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۹:۱۴
2024 copyright.