بهترین فرصت تبلیغ را از «خشکسالی و دروغ» گرفتند/ اسیر سوءتفاهم‌ها شدیم

خشکسالی و دروغکارگردان فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» معتقد است جشنواره فیلم فجر می‌تواند برای هر اثر سینمایی بهترین بستر تبلیغات را فراهم کند و دومین فیلم او با عدم شرکت در جشنواره سال گذشته این فرصت خوب را از دست داده است.

به گزارش سینماسینما، پدرام علیزاده در پاسخ به این سوال که درباره اکران مهرماهی دومین فیلمش چه احساسی دارد، توضیح داد: ما حضور در جشنواره فجر سال قبل را از دست دادیم و طبیعی است برای هر کارگردانی ناراحت کننده است که از حضور در مهم‌ترین رقابت داخلی سینمایی کشور باز بماند. با این حال مهر ماه امسال فیلم روی پرده می‌آید و امیدوارم استقبال از آن پاسخ مناسبی باشد  برای همه سختی‌هایی که در یکی دو سال گذشته برای این فیلم کشیدیم. راضی‌ام به رضای خداوند و منتظرم ببینم چه پیش می‌آید.

او در ادامه گفت: بدیهی است در این مدت انرژی زیادی از من گرفته شد، آنقدر که نتوانستم به ساخت فیلم جدیدی فکر کنم. متأسفانه سوءتفاهم‌هایی رخ داده بود و من باید همه آنها را حل می‌کردم. حالا فیلم با اعمال برخی از ممیزی‌ها آماده نمایش شده است. این فیلم یک فیلم کاملا خانوادگی است و داستان آن هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی یا حتی تلخی‌های اجتماعی ندارد و به همین دلیل ما اصلا تصور نمی‌کردیم برای دریافت پروانه نمایش یا شرکت در جشنواره فجر با مشکلی رو به رو شویم.

علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا جاری ساختن ممیزی‌های وارده بر فیلم، الکن شدن آن را به دنبال داشته تصریح کرد: واقعیت این است که از همه ممیزی‌هایی که سال قبل دم جشنواره بر فیلم وارد کردند، بخشی را لحاظ کردیم و موفق شدیم برای چشم پوشی از برخی دیگر، اجازه بگیریم. حالا این نسخه‌ای که روی پرده آمده خدا را شکر نسخه قابل قبولی از نگاه من به عنوان کارگردان اثر است. سال قبل ما فیلم را قبل از اینکه به دبیرخانه جشنواره فجر بفرستیم برای دریافت پروانه نمایش ارائه کردیم و همین موضوع سرآغاز مشکلات شد. سوءتعبیرهایی پیش آمد که حالا رفع شده اما زحمت زیادی برای مرتب کردن اوضاع کشیدیم و گویا این خستگی فقط با اکران مناسب فیلم به در می‌شود.

این کارگردان درباره اینکه چه تدبیری برای تبلیغات فیلم اندیشیده بیان داشت: یک تیم تبلیغاتی خوب شامل افراد حرفه‌ای مرا یاری می‌کنند. مسعود رفیع زاده کار ساخت تیزر و آنونس را بر عهده گرفته و آریان امیرخان نیز امور دیگر تبلیغات را بر عهده دارد. احسان ظلی پور نیز روابط عمومی پروژه را بر عهده دارد که توانایی او برای همه سینمایی‌ها روشن شده است. جشنواره فیلم فجر می‌توانست بهترین بستر تبلیغاتی را از همان بهمن سال قبل برای ما ایجاد کند که از آن محروم شدیم، اما باز هم امیدوارانه به شروع پاییز چشم دوخته‌ایم و امیدوارم فیلم حق خود را بگیرد. من این اثر را با هزینه شخصی خودم ساختم و عملا عضوی از سینمای مستقل هستم. ان شا الله مردم هم با استقبال خوب خود از این ما را حمایت کنند.

«خشکسالی و دروغ» در اصل یک نمایشنامه است که به قلم محمد یعقوبی به نگارش در آمده است. او یک سخه فیلمنامه‌ای از این اثر را در اختیار پدرام علیزاده قرار داده و حالا ایک اثر سینمایی با همین عنوان آماده شده که پاییز امسال اکران می‌شود. محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، خاطره اسدی، مارال بنی‌آدم، امیر سپهر محرابی، سمانه اسماعیلی، آیلین کیخایی، تینو صالحی، افشین اخلاقی، صدف فانی بازیگران آن هستند که به تهیه کنندگی سید غلامرضا موسوی ساخته شده است. داستان «خشکسالی و دروغ» درباره روابط بین چند زوج جوان است. پدرام علیزاده پیش از این فیلم سینمایی «آخرین سرقت» را ساخته بود.

 

منبع: موج

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 24938 و در روز چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۳:۲۵
2024 copyright.