بهرام رادان و بهاره کیان‌افشار در یک درام حادثه‌ای

بهرام رادان بهاره کیان‌افشار فیلم زردمصطفی تقی‌زاده کارگردان فیلم «زرد» می‌گوید فیلم ساختن سخت است و فیلم اول ساختن بسیار سخت‌تر است.

به گزارش سینماسینما، مصطفی تقی زاده کارگردان فیلم سینمایی «زرد» درباره وضعیت این فیلم گفت: تدوین نهایی فیلم به اتمام رسیده و به زودی صداگذاری توسط فرامرز ابوالصدق انجام خواهد شد.

وی درباره فضای این فیلم افزود: ژانر فیلم «زرد» اجتماعی و یک درام حادثه‌ای است که فضای کاملاً شهری دارد و یکسری دغدغه‌ها و پیشامدهای خوب و بدی که برای همه بسیار ملموس است در آن دیده می‌شود.

تقی زاده درباره عنوان اولین فیلم سینمایی خود و تغییر آن نیز اظهار کرد: نام فیلم قطعاً تغییر می‌کند، عنوانی را هم به شورای نظارت پیشنهاد دادیم که منتظر تأیید نهایی هستیم. از آنجایی که رنگ زرد در کشور ما خیلی خوش‌سابقه نیست و تعابیری که از آن می‌شود بیشتر انعکاس منفی دارد، بنا را بر آن نهادیم تا عنوان فیلم را تغییر دهیم. این در حالی است که در کشورهای دیگر این‌گونه نیست و از رنگ زرد بسیار مثبت برداشت می‌شود. به دلیل اینکه نمی‌خواستیم مخاطب با پیش‌فرض منفی وارد سالن شود و از آنجایی که اکران داخلی برایمان مهم است، تصمیم گرفتیم عنوانش را تغییر دهیم که به زودی عنوان جدید فیلم رسانه‌ای خواهد شد.

این کارگردان جوان درباره حضور در جشنواره فیلم فجر نیز عنوان کرد: من هم طبق علاقه هر فیلمساز فیلم اولی دوست دارم که این اتفاق بیفتد و اگر فیلممان انتخاب شود، قطعاً خوشحال خواهم شد. اما معیار برایمان نمایش درست فیلم است و اینکه مخاطب اثر را دوست داشته باشد.

تقی زاده درباره همراهی بازیگران چهره با کارگردانان فیلم اولی گفت: جدا از بازیگران که همگی از حرفه‌ای‌ها و بهترین‌های این عرصه هستند، تک‌تک عوامل فیلم نیز آدم‌های درجه یک و بی‌نظیر و همراهی بودند و من از حضور آن‌ها بسیار آرامش گرفتم و حضورشان باعث شد تمرکز بیشتری داشته باشم. تمام این آدم‌ها با حضورشان در صحنه حال من را خوب کردند و از این بابت بسیار خوشحالم؛ برای ساخته شدن یک فیلم خوب همدل بودن آدم‌های گروه بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: در مرحله انتخاب بازیگر طبق روال پیش رفتیم و همه پنج بازیگر اصلی یعنی بهرام رادان، شهرام حقیقت دوست، ساره بیات، بهاره کیان‌افشار و مهرداد صدیقیان گزینه اول من بودند. چون قرار ما این بود که در ابتدا کار را بهمن‌ماه گذشته کلید بزنیم، برخی از این دوستان در آن زمان مشغول کار بودند. بنابراین در برهه‌ای از زمان مجبور شدیم به سراغ بازیگران دیگر برویم اما آن اتفاقی که باید نیفتاد. بنابراین تصمیم گرفتیم کار را بعد از عید کلید بزنیم تا همه بازیگرانی که از ابتدا مدنظر داشتیم در کنار ما باشند. در نهایت بیست جلسه دورخوانی و تمرین در لوکیشن داشتیم. بازیگران فیلم بسیار به کار دل دادند و خیلی خوب کار را کلید زدیم و این همکاری تا انتها بسیار دلچسب بود. من نهایت رفتار حرفه‌ای، احترام و توجه به کار را در این دوستان دیدم. واقعاً به من اعتماد کردند و کامل خودشان را در اختیار پروژه گذاشتند و از این همکاری راضی بودیم.

این فیلمساز جوان در ادامه با اشاره به اینکه فیلم ساختن همواره کار سختی است، افزود: فیلم ساختن سخت است و فیلم اول ساختن بسیار سخت‌تر است. همواره دغدغه یک فیلم اولی از کارگردانی که چندمین کار خود را کلید می‌زند، بیشتر است؛ چرا که یک فیلم اولی با وجود سال‌ها کار در این عرصه، اما باید اعتماد سرمایه‌گذار، بازیگران و عوامل فیلم را جلب کند، چرا که فیلم اولش است. خوشحالم که این مرحله را خیلی خوب پشت سر گذاشتم، ولی در شرایط اقتصادی سخت کشور که برای همه وجود دارد، جذب سرمایه‌گذار کار بسیار سختی است. اما خدا را شاکرم که کار از این نظر با مشکل مواجه نشد و خیلی خوب پیش رفت.

تقی زاده همچنین درباره حضور فیلم اولی‌ها و موفقیت آن‌ها در عرصه‌های داخلی و جهانی بیان کرد: برای من بسیار خوشحال‌کننده است که دوستان من سال قبل، فیلم اول خود را ساختند و تحسین‌برانگیز بود. خوشحالم که این اتفاق افتاد و امروز اعتماد آدم‌ها به واسطه عملکرد این دوستان به فیلم اولی‌ها راحت‌تر جلب می‌شود.

وی در خاتمه با ابراز امیدواری از فضای حال حاضر سینمای ایران گفت: سینمای ما خوشبختانه دچار انقلاب و تحول شده است و یکسری آدم جدید با تفکر و شیوه جدید وارد سینما می‌شوند که خون تازه‌ای را وارد شریان سینما می‌کند و این اتفاق بسیار خوب است.

 

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 26100 و در روز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۲:۰۷
2024 copyright.