بهروز افخمی: علت‌هایی خارج از هیات انتخاب، مانع ورود برخی آثار به جشنواره شد

عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد که نسخه نهایی «مرد بازنده» از آنچه به این هیأت نشان داده شد، بسیار بهتر شده و این اثر بهترین فیلم محمدحسین مهدویان است.

به گزارش سینماسینما، بهروز افخمی عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره واکنش اهالی رسانه و منتقدان به حضور فیلم‌های سینمایی «ماهان» و «لایه‌های دروغ» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: من این ۲ فیلم را ندیده‌ام، یعنی پنج یا ۶ فیلم از ۶۰ اثری که به ما نمایش داده شد، یا ناقص دیدم و یا اصلاً ندیدم. درباره این فیلم‌ها به آرای اعضای هیات انتخاب مراجعه می‌کردم تا ببینم فیلم را پذیرفته‌اند یا نه.

افخمی ادامه داد: «لایه‌های دروغ»، «ماهان»، «بیرو» و یک فیلم را دیگر را من ندیدم و به آن نمره ندادم. در حقیقت نمره دیگر اعضای هیات انتخاب را پذیرفتم و متوجه شدم فیلم برای حضور در بخش سودای سیمرغ نمره آورده است. در این میان شنیده‌ام فیلم «بی رو» خوب و چیزی میان فیلم مستند و داستانی است، اما من هم درباره فیلم‌های «لایه‌های دروغ» و «ماهان» زیاد شنیده‌ام که در سطح مسابقه نبوده‌اند.

وی تاکید کرد: باید بگویم اطمینان دارم فیلمی که بهتر از ۲۲ فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر باشد، در باقی مانده آثار نبود. مگر فیلم‌هایی که پروانه نمایش نگرفته و یا اصلاحات داشتند. من قبلاً هم درباره این موضوع صحبت کرده‌ام که برای هیات انتخاب مهم بود به فیلمسازان به ویژه فیلمسازان جوان و یا آن‌هایی که فیلم‌اولی هستند، ظلم نشود.

عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر مطرح کرد: در حقیقت غیر از پنج اثری که ما به‌عنوان فیلم‌های رزرو نگه داشته بودیم و مشکل پروانه نمایش و اصلاحات داشتند، از جمله فیلم‌های «عروسک»، «علت مرگ: نامعلوم»، «میرجاوه»، «کوچه ژاپنی» و «ستون چهارده» احتمالاً از ۲ فیلم «لایه‌های دروغ» و «ماهان» بهتر بوده‌اند، اما علت‌هایی خارج از هیات انتخاب داشتند که وارد بخش سودای سیمرغ نشدند.

وی افزود: البته فیلم «میرجاوه» و «ستون چهارده» مشکل پروانه نمایش نداشتند، بلکه سازندگان اثر این ریسک را کرده و فیلم‌هایشان را بدون موسیقی و صداگذاری ناقص ارسال کرده بودند. در حقیقت این ۲ اثر به همین دلیل صدمه خورد و اگر صداگذاری و موسیقی آن تکمیل می‌شد، رأی می‌آورد.

افخمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ارائه نسخه اولیه «مرد بازنده» به هیات انتخاب جشنواره آیا از حضور این فیلم سینمایی به کارگردانی محمدحسین مهدویان در بخش مسابقه راضی است یا نه، گفت: باید بگویم «مرد بازنده» از آنچه که به ما نشان دادند، بسیار بهتر شده است. یعنی دقیقاً همان چیزی که ما حدس می‌زدیم، اتفاق افتاده است.

عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: از همان ۷۵ دقیقه که ما دیدیم، می‌توانستیم حدس بزنیم که مابقی آن اگر ساخته شود فیلم خوبی از آب در می‌آید.

وی در واکنش به اظهارات منتقد برنامه هفت درباره آنکه «مرد بازنده» در ۲ دقیقه اول تمام می‌شود، گفت: از نظر من «مرد بازنده» بهترین فیلم محمدحسین مهدویان است. بازی جواد عزتی از نظرم خوب درآمده و گریمش در این فیلم سینمایی قابل پذیرش برای مخاطب است. شاید بهتر است بگویم مجموعاً این پروژه یک حال و هوای یکدست و خوبی دارد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 169723 و در روز دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱:۴۰
2024 copyright.