بهمن دان: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت محلی برای حفظ ارزش‌های ملی است

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه سینما به نیروی هوایی و دریایی جنگ‌تحمیلی بدهکار است، بر لزوم تولید آثار سینمایی و مستند با موضوع دفاع‌مقدس تأکید کرد.

به گزارش سینماسینما بهمن دان؛ بازیگر سینما و تلویزیون دوران جنگ‌تحمیلی را یکی از نقاط عطف تاریخ ایران دانست و گفت: موضوع دفاع‌مقدس، یکی از موضوعات مهم جامعه ایرانی است با این حال می‌توان گفت در این ژانر تولیدات سینمایی بسیار اندک بوده است.

وی با اشاره به کم‌کاری سینماگران در حوزه دفاع‌مقدس و محور مقاومت، افزود: در نهادینه کردن فرهنگ تولید آثار با موضوع دفاع‌مقدس، اقدامات خوبی انجام نشد تا جاییکه می‌توان گفت بعد از سال ۸۰، تعداد آثار سینمایی در این حوزه حتی کمتر نیز شد.

دان با اشاره به لزوم استمرار در حمایت از فیلم‌ و مستند دفاع‌مقدس و مقاومت، اظهار داشت: موضوع مقاومت، مسئله‌ای نیست که بتوان در یک هفته خلاصه و رفع‌تکلیفی با آن برخورد کرد بلکه باید سینماگران در طول سال آثاری با این محوریت بسازند.

این بازیگر سینما با مثبت ارزیابی‌کردن برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تصریح کرد: برگزاری جشنواره اقدام بسیار مهمی در حفظ ارزش‌ها است که این رویداد باید در خور شأن نام مقاومت برگزار شود‌. در این حوزه به دلیل مسائل مالی و بازگشت‌سرمایه، نیاز به حمایت‌های دولتی بیشتر احساس می‌شود.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم نیروهای دریایی و هوایی کشور در پیروزی در دفاع‌مقدس، خاطرنشان کرد: سینما از ساخت فیلم با این دو موضوع غفلت کرده است در حالیکه این دو نیروی نظامی اثرگذاری بسزایی در روند جنگ‌تحمیلی داشتند و به لحاظ سینمایی نیز سوژه‌های بسیار نابی دارند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 143519 و در روز چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۴:۳۱
2024 copyright.