به بهانه ساخت فیلمی درباره شهید ابراهیم هادی /ماجرای خوابی که یکی از همرزمان شهید دید

محمد تاجیک :چند وقت پیش بود که اخباری منتشر شد که فیلم زندگی شهید ابراهیم هادی از شهدای مشهور و محبوب جنگ تحمیلی قرار است ساخته شود .کارگردانی این فیلم را قرار است علی رویین تن کارگردان سینما برعهده داشته باشد.

به گزارش سینماسینما ،علی رویین تن برای ساخت این فیلم تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده است .نگارنده یک بار فرصت یافت که در محل تحقیقات این پروژه حضور یافته و از نزدیک در جریان مراحل تحقیق و پژوهش این پروژه قرار گیرد .
علی رویین تن برای تحقیق به سراغ بسیاری از همرزمان شهید ابراهیم هادی رفته تا بتواند شخصیت دقیق تر و کامل تری را در فیلم خود ترسیم کند .
شرایطی فراهم می شود که به سراغ یکی از همرزمان شهید ابراهیم هادی می روم .مرتضی پارساییان یکی از همرزمانی است که یکی خواب شهید هادی را دیده است خوابی که بی ارتباط با ساخت فیلم شهید ابراهیم هادی نیست.
آن طور که آقای پارساییان توضیح می دهد و استنباطش از این خواب را بیان می کند شهید ابراهیم هادی به گونه ای توصیه می کند که برای ساخت این فیلم زیاد به دیگران سخت نگیرند .گویا برخی آن طور که باید و شاید همکاری نمی کنند .آن طور که آقای پارساییان استنباط کرده ، از نظر شهید ابراهیم هادی ، ان شالله این فیلم فیلم خوبی خواهد شد .
این هم رزم و هم محله ای شهید ابراهیم هادی قبلا هم خواب شهید هادی را دیده است که شرح مفصل آن در سایت ها و دیگر رسانه ها آمده .
جالب است بدانید که مرتضی پارسائیان عضو گروه دستمال سرخ هابوده است .او وقتی به گروه دستمال‌سرخ‌ها می‌پیوندد که ۱۵ سال بیشتر نداشته است. در واقع او جوان‌ترین عضو این گروه بود که از غائله پاوه گرفته تا مهاباد و سرپل ذهاب، گیلانغرب و. . . هرکجا اصغر وصالی و دستمال‌سرخ‌ها می‌رفتند، همراهی‌شان می‌کرد و پا به پایشان در سخت‌ترین میادین و مهلکه‌ها می‌جنگیده است. حاج مرتضی متولد ۱۳۴۳ در محله دولاب تهران است. همسایه شهید اصغر وصالی، بچه محل شهید ابراهیم هادی، همرزم شهدای دستمال‌سرخی چون علی تیموری، مجید جهانبین، رضا مرادی، عباس داورزنی..

مرتضی پارسائیان در ادامه گفت وگوی خود می گوید :هنوز خیلی از زوایای زندگی شهید ابراهیم هادی کشف نشده باقی مانده و حتی خیلی از دوستان و بستگان او ممکن است خیلی چیزها را درباره او ندانند .

شهید ابراهیم هادی به شهیدی معروف است که بر سر مزارش جوانان با تیپها و پوششهای متفاوت حضور پیدا می کنند مرتضی پارسائیان در صحبتهایش به این موضوع جالب هم اشاره می کند، موضوعی که قبلا هم از زبان علی رویین تن شنیده ام و در سایتها و رسانه ها نیز به جزییات جالبی از آنها پرداخته شده .

در ادامه صحبتهایمان این بحث مطرح می شود که چه قدر لزوم ساخت چنین فیلمهایی برای جامعه امروز ما واجب است ؟یاد سخنرانی حجه الاسلام عالی در شبهای محرم سال ۹۸ می افتم که به مخاطبان خود توصیه می کرد که حتما کتاب زندگی شهید ابراهیم هادی را بخوانند …آقای عالی می گفت اگر این کتاب را بخوانید حتما تاثیر زیادی روی زندگی تان می گذارد …
در ادامه بحث و گفت وگو با آقای پارسائیان به این نتیجه می رسیم که وقتی یک کتاب درباره شهید ابراهیم هادی اینقدر تاثیر گذار است ساخت یک فیلم می تواند چه قدر تاثیرات بیشتری داشته باشد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 141969 و در روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۲۸:۰۶
2024 copyright.