به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن

محمد تاجیک : دوست عزیزم آقای آرش شفاعی در روزنامه اصولگرای جام جم ، در یادداشتی نگرانی های خود را از حضور فیلم برادران لیلا آخرین ساخته سعید روستایی در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن بازگو کرده است .

البته خود من هم طبیعتا این فیلم را ندیده ام و از الان نمی توان درباره آن قضاوتی کرد ولی به نظرم این حجم از نگرانی دوستان واقعا خیلی درست نیست.
اول اینکه هیچ کس هنوز فیلم جدید سعید روستایی را ندیده است .دوم اینکه کارنامه سعید روستایی در سینمای ایران واضح و مشخص است و دو فیلم قبلی او هم با استقبال جشنواره فجر و هم با استقبال مردم مواجه شده است و هم نگاه انتقادی درستی نسبت به مسائل جامعه داشته است .

این سه ویژگی فیلمهای قبلی سعید روستایی ، تقریبا در تضاد با برخی فیلمهای جشنواره ای است که پیش از این در جشنواره ها مورد استقبال قرار گرفته اند .

این نوع نگاه مشکوک داشتن به حضور فیلمهای ایرانی در جشنواره های خارجی خیلی منطقی نیست .جالب است دوستان اصولگرا و ارزشی وقتی نوبت حضور فیلمسازانی مثل مجیدی در جشنواره ها می رسند نگاه برعکسی دارند و استقبال شدیدی از آن می کنند ولی این نگاه مهربانانه در قبال فیلمسازان دیگر ، ناگهان تبدیل به نگاه مشکوکانه می شود.
البته طبیعی است جنس سینمای مجید مجیدی با جنس سینمای فیلمسازی مثل سعید روستایی بسیار متفاوت است ولی وقتی آن نگاه مشکوکانه نسبت به حضور فیلمهای مجیدی در جشنواره ها را نداریم چرا باید اینقدر نسبت به حضور فیلمسازی مثل سعید روستایی در جشنواره معتبری مثل کن بد بین و مشکوک باشیم ؟

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 173467 و در روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۷:۰۲
2024 copyright.