به محمدعلی رامین و مهناز افشار منتسبم نکنید!

◀️ دکتر سوسن صفاوردی بیشتر به عنوان همسر محمدعلی رامین (معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دوران احمدی‌نژاد) شناخته می‌شود و همینطور به عروس‌اش مهناز افشار.حرف های او در بخش‌هایی از مصاحبه را بخوانید:

❎ من مطلقا دلواپس نیستم . چون خط قرمز برای ما، نظر رهبری است. وقتی ایشان می‌گوید آقای ظریف متدین است، یعنی آقای ظریف متدین است و در این شکی ندارم. این دلواپسی‌ها از نظر من بازی‌های سیاسی و جناحی است.
❓شما این بحث‌های درباره دلواپسی را با آقای رامین هم داشتید؟
❎ بله سال‌ها.

❎ خانم‌های نماینده مجلس چرا خودشان تشریف نمیبرند خانه؟ اگر به این رسیده‌اند که‌شأن زن در این حفظ میشود که در خانه باشد، استعفا بدهند بروند در خانه بنشینند تا عملاً این را نشان بدهند. مشکل ما از نگاه‌های کلیشه‌ای نشأت میگیرد.

❎ یک دوره‌ای آمدند گفتند حجاب‌برتر چادر است، خیلی هم خوب اما در کجای دین ما مستحب به جای واجب لحاظ شده؟

❎ (بعد از ازدواج پسرم با خانم مهناز افشار) نسبت به سینما حساس‌تر شده‌ام‌؛ ضمن اینکه من همیشه فیلم و سینما و در کل زبان هنر را دوست داشته‌ام و دو سالی هم معاون دانشکده هنر بودم. من معمولاً هر شب یک فیلم میبینم. در جشنواره هم همیشه سعی میکنم حاضر باشم.

❎ (درباره تولد لیانا فرزند یاسین رامین و مهناز افشار در آلمان) عرق ملی را پاسپورت‌ها مشخص نمیکند. خیلیها پاسپورت ایرانی دارند ولی ضدایرانی هستند. عرق ملی یک ارزش است که در خانواده تربیت میشود و پرورش پیدا میکند‌؛ تا جایی که بچه‌های من که میتوانستند خیلی راحت آنجا باشند و آنجا به دنیا آمده‌اند، اینجا زندگی میکنند. نگاه من جهانی است و معتقدم این یک ورق کاغذ شناسنامه یا پاسپورت هیچ چیزی را تغییر نمیدهد.

❎ نمیدانم شایعه این که مهناز افشار مسئول تبلیغات من می‌شود از کجا آمد. من معتقدم انسان‌ها خودشان باید به یک باور برسند. من باوری را تحمیل نمیکنم. من خودم سوئیس هستم! الان به شما هم نگفتم به من رأی بدهید. شما صحبت‌های من را میشنوید و در نهایت تصمیم میگیرید که این طرف خیلی آرمانی است، به او رأی ندهیم یا بدهیم. ما (با خانم افشار) صحبت میکنیم، من نظراتم را میگویم، در جاهایی هم نظرات‌مان خیلی نزدیک است.

❓ثبت‌نام شما مثل بمب صدا کرد. خانم افشار نظری ندادند؟
❎ حتماً شنیده‌اند ولی اینکه من بروم بگویم ثبت‌نام کرده‌ام و همراهی کنید، این‌طور نبوده. همه سعی میکنند من را یا به مادرشوهر مهناز افشار بودن منتسب کنند یا به همسر محمدعلی رامین بودن و من هم سعی میکنم بگویم من خودم هستم.

❎ معمولا شبکه خبر خودمان را میبینم. ZDFآلمان را هم میبینم. بعضی اوقات هم VOA و BBC را نگاه میکنم ببینم چه میگویند چون معتقدم نباید تک‌بعدی با مسائل روبه‌رو شوم.

منبع: هفته نامه تماشاگران امروز

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 10687 و در روز یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸:۰۳
2024 copyright.