بیانیه انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران/ دریافت واکسن، حداقل حق مدنی و صنفی ماست

انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار واکسیناسیون سریع شد.

به گزارش سینماسینما در متن این بیانیه آمده است:

جامعه سازندگان فیلم کوتاه، سالهاست جسورانه و مستقل تلاش کرده اند که در فیلم هایشان صدای جامعه باشند و حقایقی را که در بسیاری جاها منعکس نمی شود، ثبت کنند. در این مسیر همواره بودجه های بسیار ناچیز و حقیرانه تولید فیلم و تیغ برنده سانسور نفس شان را می برید و همواره با مشکلاتی همچون نداشتن امنیت شغلی، درآمد های اندک و نامنظم و بی نصیب بودن از اولیه ترین حقوق صنفی یک کارگر ساده مثل بیمه بیکاری ساخته اند. اما در دو سال گذشته با شیوع این بیماری، شرایط سخت آنها ناگوارتر شده و از فاجعه نیز گذشته است. پروژه های تعطیل شده و عدم اختصاص همان بودجه‌های ناچیز در مقابل مخارج سرسام‌آور و تورم کشنده امانشان را بریده و هیچ چشم انداز حتی نیمه روشنی پیش رویشان نیست. کرونا تنها جان مردم ما را نگرفته، بلکه همان حداقل معیشت شان را هم از آنها سلب کرده و جامعه به لحاظ روانی تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

اینک ما نیز در کنار اقشار دیگر کشورمان، کادر درهم شکسته درمان ،کارگران ، کارمندان، معلمان، کاسبان، هنرمندان و همه مردم ایران اعلام می کنیم: دیگر کافیست! شر این کابوس را از سر ما خستگان جان به در آمده کم کنید. مملکت را از این شرایط جنگی خارج کنید. از اینکه هر روز شاهد مرگ هموطنانمان باشیم که مظلومانه و در تنهایی به خاک سپرده می شوند به جان آمدیم. امروز همچون آب و هوا و نان که بسیاری از مردم ما از آنها نیز محرومند، زدن واکسن حق هر ایرانی است. همانگونه که عزیزانمان، پیر و جوان، این روزها در بیمارستان های بدون دارو و زیر اکسیژن سهمیه بندی شده، برای هر نفس خود می‌جنگند، شما هم برای برون رفت از این شرایط تلاش کنید. همانطور که برای گرفتن این مناصب می جنگید برای حفظ حیات مردمی که خود را نماینده آنها می دانید بجنگید. این سیستم قطره چکانی ورود واکسن فقط این فاجعه انسانی را عمیق تر می کند. از هر طریقی واکسن بیاورید و سرعت واکسیناسیون را افزایش دهید.
ما مردم این سرزمینیم و علیرغم همه سختی ها ماندیم و به کار خود ادامه دادیم و دریافت واکسن برای زنده ماندن و تلاش برای همان اندک معاشمان حداقل حق مدنی و صنفی ماست.
در انتها قاطعانه اعلام می کنیم این بی‌کفایتی ها هرگز فراموش نخواهد شد و در خاطره و فیلم هایمان ثبت خواهند شد.

هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 159745 و در روز شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۲:۱۵
2024 copyright.