بیانیه بنیاد سینمایی فارابی در واکنش به سخنان دو سینماگر پیشکسوت

بنیاد سینمایی فارابی در پی برخى اظهار نظرها درباره حمایت از ساخت فیلم های سینمایی و انتشار مصاحبه و یادداشت دو تن از پیشکسوتان سینمای ایران طى روزهای گذشته در رسانه‌ها، اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش سینماسینما، متن کامل اطلاعیه بنیاد سینمایی فارابی درخصوص سخنان دو تن از پیشکسوتان سینما به شرح زیر است:

«بنیاد سینمایی فارابی طی سه سال گذشته، همواره در راستای اعلام رسانه‌ای سیاست‌های کلان و شفاف سازمان سینمایی در حوزه سینماى حرفه اى و اطلاع رسانی به موقع نسبت به سازندگان آثاری که مورد حمایت‌هاى مالی و فنى قرار گرفته‌اند اقدامات راه گشایی را اعمال کرده است.

هنرمندان و فیلمسازان فرهیخته سینمای ایران حتما عنایت دارند که مسائل و مباحث اقتصادی در فراهم کردن سرمایه لازم برای تولید یک اثر سینمایی، از امور حساس و بعضاً بغرنجی محسوب می‌شود که جدا از شأن و شئونات هنری، مستلزم تأمین مقدمات خاص خود است. وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامى، ریاست محترم سازمان سینمایی و به تبع آن، بنیاد سینمایی فارابی بارها و بارها و براساس شواهد متعددی که رسانه‌ای شده، تمام توان و همت خود را، مصروف تعامل بیشتر و گفت‌وگوی مستقیم با تولیدگنندگان و فیلمسازان نجیب این سرزمین کرده‌اند تا از بروز نکته مغفولی که اسباب آزردگی و کدورت خاطر برخی از عزیزان را فراهم نماید، جلوگیری کند.

طبیعی است، متقابلاً، انتظار می‌رود تا هنرمندانی که طی سال‌های متمادی از امکانات مادی و معنوی نهادهایی همچون بنیاد سینمایى فارابى استفاده کرده‌اند، از جاده‌ی انصاف و مروت خارج نشده، همچون زلالی آثارشان، اصول جوانمرادی و قواعد اخلاقی را رعایت کنند و به دور از برخى عبارات و الفاظ سخیف که نه در شأن و جایگاه والای آنهاست و نه در حیطه‌ ادب ایرانی می‌گنجد، در مناسباتی کاملاً حرفه‌ای ادا کنند تا بدین ترتیب، فضای متعادلی برای برون رفت از عصبیت و عصیان مهیا شود.

بنیاد سینمایی فارابی با اتکا بر بیش از سه دهه پشتوانه فرهنگی اش، بار دیگر، آمادگی خویش را مبنی بر عیان کردن زوایای بعضاً مغفول مانده‌ تمامی پروژه‌هایی که مورد حمایت قرار گرفته و یا براساس توافق طرفین قرار بوده که مورد حمایت واقع شود، اعلام می‌دارد و بی‌صبرانه منتظر می‌ماند تا برای مرتفع کردن برخی از شبهاتی که این روزها، فضای انبساطی سینمای ایران را تهدید می‌کنند، زایل کند.

سینماگران عزیز ایران زمین، از فیلمسازان پیشکسوت تا کارگردانان جوان و نوجو، همگى نور چشم ما هستند و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا همان‌گونه که طی سال‌ها بر صدر نشسته‌اند و برای این آب و خاک افتخار و خاطره آفریده‌اند، همچنان بر صدر بمانند و قدر ببینند.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 73593 و در روز چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۷:۲۳
2024 copyright.