بیانیه کانون کارگردانان در مخالفت با واگذاری مجوز سریال‌های شبکه خانگی به صداوسیما

کانون کارگردانان سینمای ایران حمایت خود را از موضع گیری صریح معاونت نظارت سازمان سینمایی در مقابل تمامیت خواهی سازمان صدا و سیما در صدور مجوز محصولات شبکه های مجازی اعلام می کند.

به گزارش سینماسینما، در متن بیانیه این کانون آمده است:” کانون کارگردانان پیش از این هم مخالفت صریح خود را با واگذاری مجوز سریالهای نمایش خانگی به صداوسیما اعلام‌کرد و این‌مسئله را باعث تخریب روند این تولیدات دانست که می تواند صدها تن از اهالی سینما را در شرایط سخت این روزها مشغول به کار کند.

فیلم ها، سریالها و برنامه های شبکه های مجازی داخلی توانستند میلیون ها مخاطب ایرانی در داخل و خارج کشور را با سلیقه‌های متنوع جذب کنند و تنها رقیب محصولات ماهوارهای هستند و نه محصولات صدا و سیما که مخاطب خودش را دارد.
کانون کارگردانان خواستار ایجاد شرایطی است که کارگردانان و تهیه کنندگان به دور از هر نوع محدودیت و ممیزی جدید و فارغ از اعمال سلیقه تنگ نظرانه بتوانند تولیدات مطلوب جامعه را در فضای مجازی ارائه داده و رضایت سلائق مختلف مخاطبین روزافزون فضای مجازی را با تولیدات داخلی تامین کنند تا این صنعت رو به رشد و پویا بهتر از قبل به حیات خود ادامه دهد.”

به تازگی مدیر اداره نظارت و ارزشیبابی درباره چالش اخیر پیرامون مجوز سریال های شبکه نمایش خانگی اظهارات صریحی مطرح کرد و مسولیت این موضوع را متوجه سازمان سینمایی دانست.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 140947 و در روز پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۳:۰۸
2024 copyright.